Inhimilliset toimintamahdollisuudet oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon kriteereinä
Okkolin, M.-A., Lehtomäki, E., & Räsänen, R. (2014). Inhimilliset toimintamahdollisuudet oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon kriteereinä. Aikuiskasvatus, 34(4), 292-295. https://doi.org/10.33336/aik.94110
Published in
AikuiskasvatusDate
2014Copyright
© Kirjoittajat, 2014
Publisher
KansanvalistusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24063615
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koulutuksen tasa-arvon muuttuvat merkitykset: Kasvatussosiologian vuosikirja 1
Silvennoinen, Heikki; Kalalahti, Mira; Varjo, Janne (2016)Koulutuskysymysten ymmärtäminen edellyttää yhteiskuntatieteellistä ymmärrystä, kun koulutus kytkeytyy yhä tiiviimmin talouteen, elinkeino- ja työvoimapolitiikkaan sekä väestöjen ja osaamisen hallintaan. Kasvatus- ja ... -
Koulutuksellisen tasa-arvon diskurssit ja toimijat peruskoulun tuntijakouudistuksessa
Siekkinen, Kirsi (University of Jyväskylä, 2017)In this research the interest was to understand the discursive formation of educational equality in political texts concerning the national core curriculum in Finland in the beginning of 2010s. The research problem was ... -
Data practices and inequality in South African early childhood development policy : Technocratic management versus social transformation
Rudolph, Norma; Millei, Zsuzsanna; Alasuutari, Maarit (AOSIS Publishing, 2019)Background: In 1994, the African National Congress identified early childhood development as a potential strategy to redress the inequalities of apartheid, however, two and a half decades later, poverty still persists, and ... -
The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language
Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ... -
Municipal Governance of Comprehensive Education : The Emergence of Local Universalisms
Kalalahti, Mira; Varjo, Janne (Springer, 2023)The governance of Finland’s comprehensive school system has historically evolved from centralised governance into a blend of national and local (municipal) decision-making authority. The two-fold model of governance was ...