Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLeppänen, Sirpa
dc.contributor.authorSelander, Annika
dc.date.accessioned2020-08-24T07:04:23Z
dc.date.available2020-08-24T07:04:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71489
dc.description.abstractVerkkoviestinnän rooli markkinointiviestinnässä on kasvanut huomattavasti viime vuosikymmeninä. Myynnin ohella uusia markkinointikanavia hyödynnetään myös positiivisten elämänarvojen ja -tapojen edistämiseen. Yksi suurimmista verkkokanavien tuomista viestinnän muutoksista on sisällön monimuotoisuus: kuvat, videot ja muut interaktiiviset elementit muodostavat nyt huomattavan suuren osan verkkovälitteisen viestinnän rakenteesta. Tämä tutkimus pohjaa multimodaaliseen argumentaatioteoriaan tutkiessaan tapoja, joilla terveysedisteistä markkinointiviestiä välitetään verkkosivuviestinnässä. Tutkimuksen keskiössä on erimuotoisten sisältöjen yhteisesti välittämä viesti ja verkkosivupohjan luomat mahdollisuudet muutokseen perinteisessä argumentoinnin rakenteessa. Metaforaan pohjautuvaa sisältöä tarkastellaan diskurssintutkimuksen keinoin heijastaen sen visuaalisia, verbaalisia ja interaktiivisia elementtejä Deganon (2013) pragma-dialektiseen malliin verkkosivun argumentaatiorakenteesta. Tutkimuksen teoreettisena lähtökohtana on mm. Forcevillen (2010) ja Tseronisin (2018) näkemys multimodaalisen argumentoinnin rakenteesta kokonaisuutena, ei yksittäisinä, selkeiksi moodeiksi jaettavina palasina. Laadullinen analyysi osoittaa moodien yhteistoiminnan oleellisesti rakentavan argumentoivaa retoriikkaa verkkosivulla ja arvioi sen roolia argumentaatioteoriassa ja markkinointiviestinnässä. Tulokset osoittavat, että visuaalisten ja hypertekstuaalisten rakenteiden hyödyntäminen sanallisen viestinnän ohella luo mahdollisuuksia tehokkaampaan ja monipuolisempaan markkinointiretoriikkaan sekä luo käyttäjälle mahdollisuuksia osallistua virtuaalisesti argumentaatioprosessiin. Tutkimustuloksista on käytännön strategista hyötyä niin verkkoviestinnän suunnittelijoille kuin sen kuluttajillekin.fi
dc.format.extent88
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othermultimodal argumentation
dc.titleThe tip of the 'eyesberg' : a case of multimodal website argumentation
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202008245625
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysoargumentointi
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysonetwork communication
dc.subject.ysomarketing communication
dc.subject.ysodiscourse analysis
dc.subject.ysoargumentation
dc.subject.ysomultimodality
dc.subject.ysodigital marketing
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot