"Omena ei kauas puusta putoa" - vai putoaako? : kotiympäristön yhteys koulutulokkaan kognitiiviseen kouluvalmiuteen
Authors
Date
1993Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Puusta pelikentille : varhaisvuosien fyysisten ja sosioemotionaalisten ympäristötekijöiden yhteys 7-vuotiaiden lasten motorisiin perustaitoihin ja liikunnan itsearviointeihin
Laukkanen, Arto; Rannikko, Olli (2010)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, onko 7-vuotiaana mitattujen motoristen perustaitojen taustalla yhteyttä lapsuuden ajan fyysisiin ja sosioemotionaalisiin ympäristötekijöihin. Tutkimukseen pyydettiin syksyllä ... -
''Tärkeintä on, että osatahan olla'' : esiopetusikäisten lasten vanhempien näkemyksiä lapsensa kouluvalmiudesta
Tenhunen, Anni (2013)Tenhunen, A. 2012. ’’Tärkeintä on, että osatahan olla’’. Esiopetusikäisten lasten vanhempien näkemyksiä lapsensa kouluvalmiudesta. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kasvatustieteen Pro gradu - tutkielma. 92 ... -
Vanhempien ja kotiympäristön merkitys 3–6 -vuotiaiden lasten motoristen taitojen kehityksessä
Gustafsson, Jenny (2021)Motorisella kehityksellä viitataan motoristen taitojen jatkuvaan muutokseen pitkin elinkaarta, jolloin yksilön kehitys etenee yksinkertaisista motorisista liikkeistä, organisoituihin ja monimutkaisempiin motoristen ... -
Yksilön varhaiskehitys koulunkäynnin perustana
Mäkinen, Terttu (Jyväskylän yliopisto, 1993) -
Kotiympäristön, perhetekijöiden ja ajankäyttötapojen yhteydet 3-7-vuotiaiden lasten ulkona liikkumiseen ja leikkimiseen
Mäntylä, Emmi (2017)Suomalaisten lasten elinympäristöt ja elintavat ovat muuttuneet viimeisen vuosikymmenen aikana, mikä näkyy myös muutoksissa fyysisen aktiivisuuden määrässä ja laadussa. Lapsella on sisäinen tarve liikkua ja päivittäinen ...