Show simple item record

dc.contributor.authorHeilimo, Tomi
dc.date.accessioned2020-06-04T10:48:06Z
dc.date.available2020-06-04T10:48:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69704
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millaisia kokemuksia luokanopettajilla on varhennetusta kieltenopetuksesta. Tämän pääkysymyksen avulla pyrin löytämään vastauksen toiseen kysymykseen, joka on: Mitä havaintoja opettajat ovat tehneet oppilaiden suullisen vieraan kielen taidon kehittymisestä? Vuoden 1.1.2020 kielenopetuksen varhentaminen käynnistyi jokaisessa suomalaisessa alakoulussa. Tutkimuksessani mainitsen viime vuosien aikana tapahtuneesta kehityksestä, joka on johtanut tähän muutokseen. Syvennyn tutkimuksessani myös kielentutkimuksen teorioihin ja käsitteisiin. Avaan myös nykyaikana kielentutkimuksessa tärkeäksi pidettyjen käsitteiden output ja input merkitystä ja haen sen yhteyttä varhennettuun kielenopetukseen. Pro graduni on fenomenologinen tutkimus, jonka aineiston keräsin viideltä luokanopettajalta haastattelemalla. Aineisto on kerätty vuoden 2020 maaliskuussa. Pyrkimyksenä on ollut tulkita aineistosta löytämiäni merkityskokonaisuuksia. Tutkimustulokset osoittavat, että varhennettua kieltenopetusta pidetään erittäin hyvänä asiana. Opettajat ovat osanneet käyttää opetuksessaan toiminnallisuutta, joka on todettu tehokkaaksi opetuskeinoksi. Luonnollisten oppimistilanteiden luominen innostaa oppilasta oppimaan uutta kieltä. Kielen oppiminen on tehokasta, kun se alkaa nuorella iällä.fi
dc.format.extent62
dc.language.isofi
dc.subject.othervarhennettu kieltenopetus
dc.subject.othertoisen kielen oppiminen
dc.subject.othertoiminnallisuus
dc.titleLuokanopettajat varhennetun kielen opettajina
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006043960
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysokielen omaksuminen
dc.subject.ysovuorovaikutus


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record