"Matka kohti inkluusiota" : inklusiivisen koulun kehittämistä edistävät ja estävät piirteet suomalaisessa koulutusjärjestelmässä oppilaiden haastatteluiden perusteella
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, mitä Boothin ja Ainscowin
(2005) inklusiivisen kehittämismallin mukaisia piirteitä tutkimukseen osallistuvien oppilaiden kouluista voidaan tunnistaa sekä mitä ajatuksia oppilailla on inklusiivisen koulun periaatteista, kulttuurista ja käytännöistä. Tutkimuksen tavoitteena on myös selventää inkluusion tarkoitusta ja päämäärää.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [23424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Inkluusio suomalaisessa perusopetuksessa : liikunnanopetus osallistavan opetuksen tukijana
Hietaniemi, Pauliina (2012) -
Kun koulun tarjoama tuki ei riitä : koulun ja kuntouksen yhteistyö lapsen koulunkäynnin tukena
Hämeenaho, Pilvi; Keltto, Tarja (Niilo Mäki Instituutti, 2019) -
Oppijoiden moninaisuuden kohtaaminen suomalaisessa lähikoulussa : etnografia kouluyhteisön aikuisten yhdessä oppimisen haasteista ja mahdollisuuksista
Seppälä-Pänkäläinen, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2009)Tarja Seppälä-Pänkäläinen tutki väitöstyössään inklusiivisen eli osallistavan koulun muutosta ja nykyopettajuuden haasteita. Inkluusiolla ymmärretään kaikkien oppijoiden oikeutta osallistua, saada opetusta ja kasvaa ... -
Luokanopettajien suhtautuminen erityisoppilaiden integraatioon
Linna, Miia (2004)