Oppimisen tukea, yhteisöllisyyttä ja tekstilajien kirjoa : Lukiloki innostaa oppimaan ja opettamaan
Lehtinen, A., Luokomaa, S., Mäkinen, E., Siiskonen, T., & Lerkkanen, M.-K. (2020). Oppimisen tukea, yhteisöllisyyttä ja tekstilajien kirjoa : Lukiloki innostaa oppimaan ja opettamaan. Virke, 2020(2), 33-36.
Julkaistu sarjassa
VirkeTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Äidinkielen opettajain liitto ry, 2020
Nuoret ideoimassa kirjallisuus-vlogia Zoomissa. Tiimi, joka riimittelee räpit someen koko koulun iloksi. Oppilaskunnan uutisvartti kerran viikossa tai luokan yhteinen lukuhetki aamun aluksi. Mikä saa oppilaasi liikkeelle, mikä innostaa, mikä motivoi ajassa, jossa tutkimukset kertovat lukemisen ja kirjoittamisen taitojen heikkenemisestä? Mistä syntyvät lukemisen ja kirjoittamisen tähtihetket?
Julkaisija
Äidinkielen opettajain liitto ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0355-0265Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35702890
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
OpetushallitusRahoitusohjelmat(t)
OPH, MuutLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Järjestäminen toimintatapana sosiokulttuurisen innostamisen näkökulmasta : analyysi Palvelualojen ammattiliitto PAMin, Teollisuusliiton ja Julkisten ja hyvinvointialojen ammattiliitto JHL:n näkemyksistä järjestämiseen
Räsänen, Minna (2023)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella kolmessa suomalaisessa ammattiliitossa käytössä olevaa toimintatapaa nimeltä järjestäminen sosiokulttuurisen innostamisen näkökulmasta. Tavoitteena oli tutkia järjestämisen ... -
Mahdollistava yhteisöllisyys : sukellus setlementtityöhön
Sternberg, Synnöve (2011)Tutkielman tavoitteena on kuvata suomalaisissa setlementeissä tehtävää yhteisötyötä em-piirisen kysely- ja haastatteluaineiston perusteella. Siinä kuvataan erilaisia toiminnallisia käytäntöjä sekä niiden vaikutusta ihmisten ... -
Dysleksiariski oppimisen haasteena : fonologisen tietoisuuden interventio ja lukemaan oppiminen
Ketonen, Ritva (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
LUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
Aalto, Eija; Heikkilä, Riikka; Järvenoja, Marjaana; Kuosmanen, Merja; Lehtinen, Auli; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Luokomaa, Sanna; Mononen, Susanna; Mustonen, Sanna; Nousiainen, Tuula; Raittila, Tiia-Liina; Saario, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.