Oppimisen tukea, yhteisöllisyyttä ja tekstilajien kirjoa : Lukiloki innostaa oppimaan ja opettamaan
Lehtinen, A., Luokomaa, S., Mäkinen, E., Siiskonen, T., & Lerkkanen, M.-K. (2020). Oppimisen tukea, yhteisöllisyyttä ja tekstilajien kirjoa : Lukiloki innostaa oppimaan ja opettamaan. Virke, 2020(2), 33-36.
Published in
VirkeAuthors
Date
2020Copyright
© Äidinkielen opettajain liitto ry, 2020
Nuoret ideoimassa kirjallisuus-vlogia Zoomissa. Tiimi, joka riimittelee räpit someen koko koulun iloksi. Oppilaskunnan uutisvartti kerran viikossa tai luokan yhteinen lukuhetki aamun aluksi. Mikä saa oppilaasi liikkeelle, mikä innostaa, mikä motivoi ajassa, jossa tutkimukset kertovat lukemisen ja kirjoittamisen taitojen heikkenemisestä? Mistä syntyvät lukemisen ja kirjoittamisen tähtihetket?
Publisher
Äidinkielen opettajain liitto ryISSN Search the Publication Forum
0355-0265Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35702890
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Finnish National Agency for EducationFunding program(s)
OPH, OthersLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yhteisöllisesti jaettu luku- ja kirjoitustaito : kollektiivibiografinen menetelmä luku- ja kirjoitustaidon historian tutkimuksessa
Kotilainen, Sofia (Kulttuurihistorian seura, 2022) -
Dysleksiariski oppimisen haasteena : fonologisen tietoisuuden interventio ja lukemaan oppiminen
Ketonen, Ritva (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
LUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
Aalto, Eija; Heikkilä, Riikka; Järvenoja, Marjaana; Kuosmanen, Merja; Lehtinen, Auli; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Luokomaa, Sanna; Mononen, Susanna; Mustonen, Sanna; Nousiainen, Tuula; Raittila, Tiia-Liina; Saario, Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota ... -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Reciprocal associations between social competence and language and pre-literacy skills in preschool
Pakarinen, Eija; Salminen, Jenni; Lerkkanen, Marja-Kristiina; von Suchodoletz, Antje (Suomen Varhaiskasvatus ry., 2018)The present study examined reciprocal associations between children’s social competence and language and pre-literacy skills across the preschool year. Participants were 441 children (six-year-olds; 2 ...