Yhteisöllisesti jaettu luku- ja kirjoitustaito : kollektiivibiografinen menetelmä luku- ja kirjoitustaidon historian tutkimuksessa
Kotilainen, S. (2022). Yhteisöllisesti jaettu luku- ja kirjoitustaito : kollektiivibiografinen menetelmä luku- ja kirjoitustaidon historian tutkimuksessa. In R. Mähkä, M. Ahonen, N. Heikkilä, S. Ollitervo, & M. Räsänen (Eds.), Kulttuurihistorian tutkimus : lähteistä menetelmiin ja tulkintaan (pp. 85-102). Kulttuurihistorian seura. Cultural history - Kulttuurihistoria, 17.
Julkaistu sarjassa
Cultural history - KulttuurihistoriaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© kirjoittajat 2022
Julkaisija
Kulttuurihistorian seuraEmojulkaisun ISBN
978-952-68776-8-6Kuuluu julkaisuun
Kulttuurihistorian tutkimus : lähteistä menetelmiin ja tulkintaanISSN Hae Julkaisufoorumista
1458-1949Asiasanat
Keski-Suomi Kivijärvi genderhistoria jaettu luku- ja kirjoitustaito kollektiivibiografinen menetelmä omatoiminen kirjoittaja omatoiminen lukija osakirjoitustaitoinen osalukutaitoinen collective biographical method gender history literacy skills self-motivated literacy skills semiliteracies shared literacy skills writing skills kirjallinen kulttuuri kirjoitustaito historiantutkimus tutkimusmenetelmät yhteisöllisyys osaaminen kirjurit lukutaito kulttuurihistoria omatoimisuus sukupuolittuminen paikallisyhteisöt suomen kieli jakaminen oppiminen
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164787079
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lapsuuden löytämisestä toimijuuden tutkimukseen : lapsuuden historian kuusi vuosikymmentä
Vehkalahti, Kaisa (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2022)Luvussa esitellään lapsuuden historiaa tutkimusalana ja tarjotaan välineitä ymmärtää tutkimusalan traditioita, erityispiirteitä ja lähestymistapoja. Luvussa pohditaan, millaisista lähtökohdista tutkimus on versonut ... -
Erityinen ystävyys : miehen ja naisen välinen rakkaus uuden ajan alun Suomessa (n. 1650-1700)
Kietäväinen-Sirén, Hanna (University of Jyväskylä, 2015) -
Tieto- ja viestintäteknologia luku- ja kirjoitustaidon opetuksessa
Bogdanoff, Minna; Vaarala, Heidi; Törmänen, Sanni; Tammelin-Laine, Taina (Hämeen ammattikorkeakoulu, 2018) -
YKÄ : Uusi menetelmä yläkouluikäisten luku- ja kirjoitustaidon arviointiin
Lerkkanen, Marja-Kristiina; Eklund, Kenneth; Löytynoja, Heidi; Aro, Mikko; Poikkeus, Anna-Maija (Niilo Mäki Instituutti, 2018)Luku- ja kirjoitustaito ovat keskeisiä oppimisen ja kouluttautumisen välineitä. Noin viidennes suomalaisnuorista ei kuitenkaan saavuta peruskoulun aikana riittävää luku- ja kirjoitustaitoa. Tunnistamatta jäävät lukemisen ... -
Literacy Skills as Local Intangible Capital : The History of a Rural Lending Library c. 1860–1920
Kotilainen, Sofia (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2016)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.