Viestinnän strateginen monitulkintaisuus : vaihtoehtoinen ratkaisu sidosryhmien odotustenhallintaan?
Valentini, C., & Lievonen, M. (2020). Viestinnän strateginen monitulkintaisuus : vaihtoehtoinen ratkaisu sidosryhmien odotustenhallintaan?. In A.-M. Huhtinen, & E. Melgin (Eds.), Hallitsematon viestintä (pp. 124-140). ProCom ry. ProComma Academic, 2020. http://doi.org/10.31885/9789526857664
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicPäivämäärä
2020Oppiaine
Basic or discovery scholarshipViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipCorporate CommunicationTekijänoikeudet
© 2020 Tekijät
Artikkelissa kerrotaan, mistä strategisessa monitulkintaisuudessa (Strategic ambiguity) on kyse, ja avataan, kuinka viestinnän ammattilaiset voivat hyödyntää sitä sidosryhmien odotustenhallinnassa. Strategista monitulkintaisuutta on havaittu esimerkiksi organisaatioiden tavoitteissa ja suunnitelmissa, joissa sen on huomattu mahdollistavan eriävien näkemysten ja erilaisten ryhmien toimimisen sulassa sovussa. Monitulkintaisuutta on yleisesti pidetty negatiivisena viestinnän elementtinä, ja sen tarkastelu laajemmassa viestinnän kontekstissa on ollut vähäistä tai se on määritelty suppeasti epäselvyydeksi tai läpinäkyvyyden puutteeksi. Artikkelissa esitellään, miksi organisaatioiden tulisi kiinnittää huomiota ristiriitaisiin sidosryhmien huoliin.
Julkaisija
ProCom ryEmojulkaisun ISBN
978-952-68576-6-4Kuuluu julkaisuun
Hallitsematon viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090
Alkuperäislähde
http://doi.org/10.31885/9789526857664Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35701587
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työntekijät vastuullisuuden sidosryhmänä : monimerkityksellisyys ja vastuullisuusviestinnän haasteet
Onkila, Tiina; Mäkelä, Marileena; Sarna, Bhavesh (ProCom ry, 2021) -
Lupa toimia : julkisorganisaatioiden sidosryhmäsuhteet
Luoma-aho, Vilma (Tiedotusopillinen yhdistys; Nordicom, 2006)In the increasingly mediated and changing world of today, legitimacy of public organizations is threatened. To measure the usefulness of public services, stake-holder thinking is introduced. Stakeholder as a concept is a ... -
Organizational Voicing Architecture in the Age of Social Media : a Case Study in Professional Service Organizations
Pekkala, Kaisa; Erkkilä, Taina (Routledge, 2024)Digital communication technologies, particularly social media, enable members of organizations at all levels and across all functions to communicate with external stakeholders. This has required organizations to rethink ... -
The Finnish Government’s Strategic Ambiguity in COVID-19 Pandemic Communication : A Case Study
Lievonen, Matias; Valentini, Chiara; Badham, Mark (Routledge, 2024)This chapter presents a case study exploring the use of strategic ambiguity in a national government’s strategic external communication addressing multiple and diverse stakeholder demands during a major pandemic. The case ... -
Pankin strategia sekä ulkoisten sidosryhmien rooli pankin strategiassa ja liiketoiminnassa
Saarimäki, Mikaela (2023)Pankkitoiminta on yksi modernin talouden tärkeimmistä tekijöistä ja se on myös välttämätöntä kaupankäynnille ja teollisuudelle (Somashekar, 2000, s. 1). Sidosryhmät taas ovat Buchholtzin ja Carrollin (2009, s. 10) määritelmän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.