Viestinnän strateginen monitulkintaisuus : vaihtoehtoinen ratkaisu sidosryhmien odotustenhallintaan?
Valentini, C., & Lievonen, M. (2020). Viestinnän strateginen monitulkintaisuus : vaihtoehtoinen ratkaisu sidosryhmien odotustenhallintaan?. In A.-M. Huhtinen, & E. Melgin (Eds.), Hallitsematon viestintä (pp. 124-140). ProCom ry. ProComma Academic, 2020. http://doi.org/10.31885/9789526857664
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicPäivämäärä
2020Oppiaine
Basic or discovery scholarshipViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipCorporate CommunicationTekijänoikeudet
© 2020 Tekijät
Artikkelissa kerrotaan, mistä strategisessa monitulkintaisuudessa (Strategic ambiguity) on kyse, ja avataan, kuinka viestinnän ammattilaiset voivat hyödyntää sitä sidosryhmien odotustenhallinnassa. Strategista monitulkintaisuutta on havaittu esimerkiksi organisaatioiden tavoitteissa ja suunnitelmissa, joissa sen on huomattu mahdollistavan eriävien näkemysten ja erilaisten ryhmien toimimisen sulassa sovussa. Monitulkintaisuutta on yleisesti pidetty negatiivisena viestinnän elementtinä, ja sen tarkastelu laajemmassa viestinnän kontekstissa on ollut vähäistä tai se on määritelty suppeasti epäselvyydeksi tai läpinäkyvyyden puutteeksi. Artikkelissa esitellään, miksi organisaatioiden tulisi kiinnittää huomiota ristiriitaisiin sidosryhmien huoliin.
Julkaisija
ProCom ryEmojulkaisun ISBN
978-952-68576-6-4Kuuluu julkaisuun
Hallitsematon viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090
Alkuperäislähde
http://doi.org/10.31885/9789526857664Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35701587
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1270]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työntekijät vastuullisuuden sidosryhmänä : monimerkityksellisyys ja vastuullisuusviestinnän haasteet
Onkila, Tiina; Mäkelä, Marileena; Sarna, Bhavesh (ProCom ry, 2021) -
Digital strategic communication through digital media-arenas
Badham, Mark; Luoma-aho, Vilma; Valentini, Chiara; Lumimaa, Laura (Edward Elgar, 2022)Digital technologies have empowered an increasingly participatory communication environment that challenges the ability of organizations to maintain control over their messages. In this new environment, stakeholders not ... -
A revised digital media–arena framework guiding strategic communication in digital environments
Badham, Mark; Luoma-aho, Vilma; Valentini, Chiara (Emerald, 2023)Purpose This paper refines the Digital Media–Arena (DMA) framework to address the diversity of stakeholders contributing to the production, (re)appropriation and (re)distribution of organisational messages in digital ... -
Pankin strategia sekä ulkoisten sidosryhmien rooli pankin strategiassa ja liiketoiminnassa
Saarimäki, Mikaela (2023)Pankkitoiminta on yksi modernin talouden tärkeimmistä tekijöistä ja se on myös välttämätöntä kaupankäynnille ja teollisuudelle (Somashekar, 2000, s. 1). Sidosryhmät taas ovat Buchholtzin ja Carrollin (2009, s. 10) määritelmän ... -
Sosiaalinen media organisaation viestinnän välineenä
Laaksonen, Teemu (2019)Sosiaalinen media on nopeasti kasvava ja ajankohtainen ilmiö, jota organisaatiot ovat entistä enemmän hyödyntäneet viestinnän toiminnoissaan. Tässä tutkielmassa perehdytään organisaation viestintään ja siihen, mitä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.