Show simple item record

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorHelander, Juho
dc.date.accessioned2020-05-19T12:46:20Z
dc.date.available2020-05-19T12:46:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69082
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa perehdytään videopelien vaikeuden sekä pelikokemuksen yhteyteen. Tutkimuksessa esitellään gameflow-teoriaa, jonka mukaan pelikokemus on hyvä vaikeuden ollessa suhteutettuna pelaajan taitoihin. Tutkimuksessa käydään läpi myös pelaajatyyppejä, joiden päähuomio on kasuaalien pelaajien suurempi nautinto helpoista vaikeusasteista, kovanluokan pelaajien taas vaikeammista. Vaikeuden todetaan vaikuttavan myös immersioon monella tapaa. Lopussa verrataan dynaamisen ja staattisen vaikeuden eroa ja todetaan dynaamisen olevan monessa tilanteessa ja monille pelaajille parempi.fi
dc.description.abstractThis paper studies the effect that difficulty has on game experience. This study presents gameflow-theory according to which game experience is positive as long as the difficulty of a game is appropriate with the players skill level. This study also goes through different player types and points out how casual players react positively to easier difficulties meanwhile hardcore players do the same with harder ones. It is also stated in this paper that difficulty affects immersion in many ways. Lastly this study compares dynamic difficulty adjusting and static difficulty adjusting concluding that dynamic is often times better for the player base.en
dc.format.extent21
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelikokemus
dc.titleVaikeuden vaikutus pelikokemukseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005193336
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysopelaajat
dc.subject.ysovaikeudet


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record