Kriisiajan urheiluviestintää : Keski-Suomen Suojeluskuntalainen -lehti sotavuosien urheilumediana
Kotilainen, S. (2020). Kriisiajan urheiluviestintää : Keski-Suomen Suojeluskuntalainen -lehti sotavuosien urheilumediana. In H. Roiko-Jokela, & A. Holmila (Eds.), Urheilun kriisejä (2019-2020, pp. 165-191). Suomen urheiluhistoriallinen seura. Suomen urheiluhistoriallisen seuran vuosikirja.
Julkaistu sarjassa
Suomen urheiluhistoriallisen seuran vuosikirjaTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja & Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020
Tutkin artikkelissani, miten sotavuodet vaikuttivat suojeluskuntaväen urheiluharrastukseen Keski-Suomessa sekä sitä koskeneeseen uutisointiin suojeluskuntapiirin keskeisen tiedonvälityskanavan ja mielipidevaikuttajan, Keski-Suomen Suojeluskuntalaisen palstoilla. Pohdin, miten ja miksi Keski-Suomen Suojeluskuntalaisen urheilujournalistinen retoriikka ja julkaisupolitiikka muuttuivat rauhan aikaan verrattuna, kun sotavuosina siirryttiin kriisiin varautumisesta sen toteutumiseen. Tarkastelen siis sekä määrällistä että laadullista sisällönanalyysia yhdistäen, millaisia urheilun mediarepresentaatiot olivat muuttuneessa tilanteessa ja millaiset puhuntatavat niitä määrittelivät. Tutkin paitsi eri urheilulajien myös sukupuolten näkökulmasta, millaiset ja keiden urheilusuoritukset ja kilpailut saivat lehdessä palstatilaa.
Julkaisija
Suomen urheiluhistoriallinen seuraEmojulkaisun ISBN
978-952-69183-1-0Kuuluu julkaisuun
Urheilun kriisejäISSN Hae Julkaisufoorumista
1237-3133Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35199480
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Olympialiikkeen kriisi(t) ja muodonmuutos 1970-luvulla
Holmila, Antero (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020)1970-luvulla olympialiike ajautui kriisiin, jossa se joutui määrittelemään toimintansa ehdot uudelleen. Toisen maailmansodan jälkeinen voimakas talouskehitys, kulutusyhteiskunnan nopea kasvu, teknologinen muutos sekä näiden ... -
Kehystäminen johtamis- ja kriisiviestinnässä : Suomen hallitus ja koronakriisi keväällä 2020
Tuohimaa, Sini (2021)Tämä tutkielma on kehysanalyysi Suomen hallituksen johtamis- ja kriisiviestinnästä kevään 2020 koronakriisissä. Tutkielman tavoitteena oli analysoida ja kuvata kehysanalyysin avulla Suomen hallituksen korona-ajan johtamis- ... -
Miten sosiaalisen median viestintä yritysten kriisitilanteissa vaikuttaa kuluttajien brändiasenteisiin?
Inberg, Sonja (2021)Kriisin sattuessa yrityksen sidosryhmät kaipaavat entistä nopeampaa reagointia ja viestintää. Tällaisen nopean viestinnän mahdollistaa sosiaalinen media, joka tarjoaa yrityksille myös mahdollisuuden vuorovaikutukseen ... -
Pelastuslaitosten kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa
Huttunen, Reija (2014) -
Mediajulkisuus lentoyhtiön kriisissä : Finnairin matkalaukkukriisin kartoitusta
Saari, Katriina (2014)Riski- ja kriisiviestinnän osaaminen, sekä teemojen hallinta ovat tärkeitä tämän päivän organisaatioviestinnälle. Organisaatioiden tehtävänä on selviytyä muuttuvassa, taloudellisesti tiukassa ja erilaisia sidosryhmiä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.