Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKosonen, Erja
dc.contributor.authorHämäläinen, Matias
dc.date.accessioned2020-04-08T07:08:29Z
dc.date.available2020-04-08T07:08:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68488
dc.description.abstractTämä kandidaatintutkielma on kartoittava tutkimus, jossa pohdin ja selvitän yhteismusisointitilanteiden myötä avautuvia mahdollisuuksia tuoda tarkastelun alaiseksi ihmistenvälisiä vuorovaikutustapoja, sekä mahdollisia keinoja vaikuttaa niihin. Minua kiehtoo ajatus siitä, kuinka yhteismusisointitilanne voitaisiin viedä täysin ulos kontekstistaan ja järjestää symboliset jamit ilman soittimia – keskustellen. Jos arkipäiväiseen vuorovaikutuksen piiriin osallistuvat henkilöt noudattelisivat hyvän jamisession piirteitä, niin olisiko tämänkaltaisella vuorovaikutustilanteella samanlainen vaikutus osallistujiin, kuin hyvin onnistuneella yhteismusisointitilanteella? Voisiko musiikin avulla auttaa ihmisiä asettumaan paremmin toisen ihmisten asemaan, lisätä ryhmän jäsenten empatiakykyä, parantaa yhteistyötaitoja, tukea ryhmää ja auttaa sen jäseniä tavoittamaan yhdessä parempia tuloksia? Olen koonnut tutkielmaani sosiologian, kasvatustieteen, johtamisopin sekä musiikkikasvatuksen alan tutkimustietoa, sillä mainittujen tieteenalojen kautta pyritään ymmärtämään niin ihmisryhmien vuorovaikutusta, yhteistyötaitojen kehittämistä ja luotsaamista, kuin musiikin ja taiteen keinoja vaikuttaa ihmisten toimintaan. Olen pyrkinyt kokoamaan tutkielmaani tutkimustietoa näistä aiheista niin suomalaisista kuin ulkomaisistakin lähteistä. Löysin katsaukseni pohjalta monenlaisia mielenkiintoisia jatkotutkimusideoita sekä erilaisia tutkimusteknisiä seikkoja, kuten erilaisia tiedonkeruun menetelmiä, joita työstämällä voidaan tulevaisuudessa kehittää ja parantaa musiikin ja vuorovaikutuksen tutkimuksen luotettavuutta ja tehokkuutta.fi
dc.format.extent34
dc.language.isofi
dc.subject.otherjammailu
dc.titleYhteismusisointi vuorovaikutustapoja kehittämässä : jammailua koulussa ja firman palaverissa.
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004082703
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3052
dc.subject.ysojohtajuus
dc.subject.ysoroolit
dc.subject.ysoyhteistyökyky
dc.subject.ysoyhteistoiminnallisuus
dc.subject.ysomusiikkiluokat
dc.subject.ysososiaaliset taidot
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysomusiikkikasvatus
dc.subject.ysoryhmät
dc.subject.ysoluovuus
dc.subject.ysoryhmätoiminta
dc.subject.ysomusiikkipedagogiikka
dc.subject.ysoyhteismusisointi
dc.subject.ysoilmaisu


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot