Show simple item record

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorKarnasaari, Elmeri
dc.date.accessioned2020-02-19T07:21:51Z
dc.date.available2020-02-19T07:21:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67870
dc.description.abstractTämän tutkielman aiheena on elektronisen urheilun tai e-urheilun ekosysteemi. Elektroninen urheilu on ilmiönä melko tuore, vaikka sen juuret johtavatkin vuosikymmenien päähän. E-urheilun suosio ja yhteiskunnallinen asema on viime vuosina kasvanut suuresti ja siksi aihe vaatii huomiota. Tämä tutkielma on suoritettu kokoavana kirjallisuuskatsauksena paneu-tuen elektronista urheilua ja sen ekosysteemiä käsitteleviin tieteellisiin ja ei-tieteellisiin julkaisuihin. Ei-tieteellisiä julkaisuja on otettu tarkasteluun mu-kaan tutkimustiedon määrän vähyyden, sekä laajemman näkökulman vuoksi. Tutkielman tarkoituksena on tarkastella elektronisen urheilun ekosys-teemiä, liiketoimintaekosysteemiä ja vertailla näitä kahta keskenään niiden samankaltaisuuden toteamiseksi.fi
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the ecosystem of electronic sports or e-sports. Electronic sport is a fairly recent phenomenon, although its roots date back decades. The popularity and societal role of e-sports has grown tremendously in recent years, and therefore the topic needs attention. This thesis has been completed as a compilation of literature reviews on scientific and non-scientific publications on electronic sport and its ecosystem. Non-scientific publications have been considered because of the limited amount of research information available and to accomplish broader view. The purpose of this study is to examine the ecosystem of electronic sport, the business ecosystem, and to compare these two to establish their similarity.en
dc.format.extent23
dc.language.isofi
dc.subject.othere-urheilu
dc.subject.otheresports
dc.titleElektronisen urheilun ekosysteemi
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202002192106
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoelektroninen urheilu
dc.subject.ysoekosysteemit


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record