University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Elektronisen urheilun suosion kasvu

Thumbnail
View/Open
185.6Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Pehkonen, Jere
Date
2018
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Elektroninen urheilu on kasvanut suosituksi viihdemuodoksi erityisesti nuorten miesten keskuudessa. Ammattilaispelaajia seuraa yhä enemmän katsojia sekä turnauksissa että niiden ulkopuolella, ja suuret rahamäärät takaavat monille pelaajille hyvän elannon. Tässä tutkielmassa tarkastellaan elektronisen urheilun suosion nykytilaa sekä sitä miten siihen ollaan päädytty. Lisäksi tarkastellaan elektronisen urheilun tulevaisuudennäkymiä ja tekijöitä, jotka voivat olla haittaamassa elektronisen urheilun suosion kasvua.
Keywords
e-urheilu suosio elektroninen urheilu pelaaminen verkkopelit pelaajat vedonlyönti
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201808013665

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [3999]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Elektronisen urheilun ekosysteemi 

    Karnasaari, Elmeri (2020)
    Tämän tutkielman aiheena on elektronisen urheilun tai e-urheilun ekosysteemi. Elektroninen urheilu on ilmiönä melko tuore, vaikka sen juuret johtavatkin vuosikymmenien päähän. E-urheilun suosio ja yhteiskunnallinen asema ...
  • Urheilun digitalisaatio : E-urheilun yllättävä voittokulku 

    Mangeloja, Esa (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020)
  • Elektronisen urheilun seuraaminen, motiivit ja joukkueeseen samaistuminen 

    Pyöriä, Markus (2020)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten kuluttajien motiivit vaikuttavat heidän elektronisen urheilun seuraamiseensa sekä joukkueeseen samaistumiseen. Tutkimus pohjautui tietoon siitä, että kuluttajan urheilun ...
  • Two Overwatch Player Profiles 

    Vahlo, Jukka; Karhulahti, Veli-Matti (Palgrave Macmillan, 2022)
    We pursue Overwatch player profiles via a statistical cluster analysis of survey data from the UK (N = 1089) and the USA (N = 417). The profiles are based on the players’ activity, challenge, and experiential preferences ...
  • E-urheilun lajianalyysi 

    Stöckell, Mikael (2020)
    Johdanto. Elektroninen urheilu (e-urheilu) on organisoitua ja kilpailullista videopelaamista. Kilpailullisia pelejä pelataan enimmäkseen tietokoneilla, pelikonsoleilla ja puhelimilla. E-urheilu lajina on melko uusi, mutta ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre