dc.contributor.author | Roiha, Anssi | |
dc.date.accessioned | 2020-02-13T11:13:54Z | |
dc.date.available | 2020-02-13T11:13:54Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Roiha, A. (2020). CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>11</i>(1). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiiveja" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiiveja</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_34616780 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67823 | |
dc.description.abstract | Väitöstutkimuksessa tarkasteltiin CLIL-opetuksen kauaskantoisia vaikutuksia osallistujien elämään. Tutkimukseen osallistui 26 aikuista, jotka olivat saaneet osin englanninkielistä opetusta suomalaisessa peruskoulussa 1990-luvulla. Tutkimus osoitti, että lapsena saatu CLIL-opetus ja sen muodostama vahva kieliminä voivat tukea oppilaiden myöhempää elämänkulkua. Artikkeli pohjautuu väitöstilaisuuden alussa pitämääni lektioon. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiiveja | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kieliminä | |
dc.title | CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202002132064 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 11 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | elämänkaari | |
dc.subject.yso | vieraskielinen opetus | |
dc.subject.yso | asenteet | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3313 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12222 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5619 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.type.okm | D1 | |