CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja
Roiha, A. (2020). CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiiveja
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2020Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020
Väitöstutkimuksessa tarkasteltiin CLIL-opetuksen kauaskantoisia vaikutuksia osallistujien elämään. Tutkimukseen osallistui 26 aikuista, jotka olivat saaneet osin englanninkielistä opetusta suomalaisessa peruskoulussa 1990-luvulla. Tutkimus osoitti, että lapsena saatu CLIL-opetus ja sen muodostama vahva kieliminä voivat tukea oppilaiden myöhempää elämänkulkua. Artikkeli pohjautuu väitöstilaisuuden alussa pitämääni lektioon.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiivejaPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34616780
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
CLIL-opetuksen merkitys elämänkulkujen rakentajana : kahden entisen oppilaan pohdintoja
Roiha, Anssi (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017)This article discusses the significance of CLIL education from the students’ perspective. Two former CLIL students, who received extensive English CLIL education in primary school in 1990s, were interviewed during the ... -
Opettajien kokemuksia CLIL-opetuksen eriyttämisestä : käsityksiä, käytänteitä ja haasteita
Roiha, Anssi (2012)Tämä laadullisen tapaustutkimuksen ja määrällisen kyselytutkimuksen yhdistävä kaksivaiheinen tutkimus käsittelee eriyttämistä CLIL-opetuksessa. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää (1) alakoulussa englanninkielistä ... -
Selvitys kotimaisten kielten kielikylpyopetuksen ja vieraskielisen opetuksen tilanteesta Suomessa : kuntatason tarkastelu
Kangasvieri, Teija; Miettinen, Elisa; Palviainen, Hannele; Saarinen, Taina; Ala-Vähälä, Timo (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2012) -
Elämää aktivistina. Taakka vai voimavara? : sisällönanalyysi entisten ympäristöaktivistien kokemuksista toiminnan vaikutuksista yksilöiden elämään
Ranta, Janina (2019)Tutkielmani tarkoituksena on selvittää ympäristö- ja eläinaktivistien kokemuksia siitä, millaiseksi toiminta on koettu. Toisin sanoen, mitkä tekijät ovat tehneet aktivismista yksilölle raskasta ja mitkä asiat on koettu ...