CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja
Roiha, A. (2020). CLIL-opetuksen merkitys yksilöiden elämänkuluissa : entisten oppilaiden retrospektiivisiä narratiiveja. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiiveja
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020
Väitöstutkimuksessa tarkasteltiin CLIL-opetuksen kauaskantoisia vaikutuksia osallistujien elämään. Tutkimukseen osallistui 26 aikuista, jotka olivat saaneet osin englanninkielistä opetusta suomalaisessa peruskoulussa 1990-luvulla. Tutkimus osoitti, että lapsena saatu CLIL-opetus ja sen muodostama vahva kieliminä voivat tukea oppilaiden myöhempää elämänkulkua. Artikkeli pohjautuu väitöstilaisuuden alussa pitämääni lektioon.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/clil-opetuksen-merkitys-yksiloiden-elamankuluissa-entisten-oppilaiden-retrospektiivisia-narratiivejaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34616780
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
CLIL-opetuksen merkitys elämänkulkujen rakentajana : kahden entisen oppilaan pohdintoja
Roiha, Anssi (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017)This article discusses the significance of CLIL education from the students’ perspective. Two former CLIL students, who received extensive English CLIL education in primary school in 1990s, were interviewed during the ... -
Opettajien kokemuksia CLIL-opetuksen eriyttämisestä : käsityksiä, käytänteitä ja haasteita
Roiha, Anssi (2012)Tämä laadullisen tapaustutkimuksen ja määrällisen kyselytutkimuksen yhdistävä kaksivaiheinen tutkimus käsittelee eriyttämistä CLIL-opetuksessa. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää (1) alakoulussa englanninkielistä ... -
Äidinkielen rooli vieraskielisen opetuksen eriyttämisessä
Roiha, Anssi (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)This article examines the role of pupils’ L1 in Content and Language Integrated Learning (CLIL) and summarises a part of a two-phased mixed methods research. In the qualitative phase, three CLIL teachers were interviewed ... -
1:1-opetuksen merkitys 7. luokan oppilaiden tieto- ja viestintäteknologian taitojen kehittymisessä
Lötjönen, Heini (2023)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten henkilökohtainen tietokone vaikuttaa 7. luokan oppilaiden tieto- ja viestintäteknologian (TVT) taitojen kehittymiseen 1:1-pilotin ensimmäisenä vuonna. 1:1-pilotissa kaikille ... -
Elämää aktivistina. Taakka vai voimavara? : sisällönanalyysi entisten ympäristöaktivistien kokemuksista toiminnan vaikutuksista yksilöiden elämään
Ranta, Janina (2019)Tutkielmani tarkoituksena on selvittää ympäristö- ja eläinaktivistien kokemuksia siitä, millaiseksi toiminta on koettu. Toisin sanoen, mitkä tekijät ovat tehneet aktivismista yksilölle raskasta ja mitkä asiat on koettu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.