Early Language and Literacy Development in the Finnish Context
Lerkkanen, M.-K. (2019). Early Language and Literacy Development in the Finnish Context. In D. Whitebread, V. Grau, K. Kumpulainen, M. M. McClelland, N. E. Perry, & D. Pino-Pasternak (Eds.), The SAGE Handbook of Developmental Psychology and Early Childhood Education (pp. 403-417). SAGE Publications. https://doi.org/10.4135/9781526470393.n23
Authors
Editors
Date
2019Copyright
© 2019 SAGE
Publisher
SAGE PublicationsParent publication ISBN
978-1-4739-7590-3Is part of publication
The SAGE Handbook of Developmental Psychology and Early Childhood EducationPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/31279238
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Methods in early language learning in the Finnish context
Heikka, Erika (2021)Tämän gradun aiheena on englannin kielen varhennettu opetus, siinä käytetyt metodit ja opettajien asenteet varhennettua kielenopetusta kohtaan. Kaikissa Suomen kouluissa on vuodesta 2020 pitänyt aloittaa varhainen kielenopetus ... -
Learning English informally through authentic literacy practices : a case study of Finnish 8th grade students
Linnakylä, Anna (2010)Suomalaisnuorten arjessa englanninkieliset tekstit ja kielenkäyttötavat ovat yleisiä. Nuorisokulttuuri on kansainvälistä ja sen yhteinen kieli on entistä useammin englanti. Uuden teknologian kehittymisen myötä monimediaiset ... -
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014) -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Reading and Spelling Development Across Languages Varying in Orthographic Consistency : Do Their Paths Cross?
Georgiou, George K.; Torppa, Minna; Landerl, Karin; Desrochers, Alain; Manolitsis, George; Jong, Peter F. de; Parrila, Rauno (Society for Research in Child Development; Wiley, 2020)We examined the cross‐lagged relations between reading and spelling in five alphabetic orthographies varying in consistency (English, French, Dutch, German, and Greek). Nine hundred and forty‐one children were followed ...