Sähköiset tunnistustyökalut lisäävät etäopiskelumahdollisuuksia
Kallinen-Kuisma, Minna; Nieminen, Matti; Ladonlahti, Tarja (2019). Sähköiset tunnistustyökalut lisäävät etäopiskelumahdollisuuksia. Yliopistopedagogiikka, 26 (3), 27-30. https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/12/31/tunnistustyokalut-etaopiskelu/
Published in
YliopistopedagogiikkaDate
2019Discipline
Responsible Management, Learning, Digitalization & StrategyJohtaminenVastuullinen liiketoiminta (painoala)ErityispedagogiikkaResponsible Management, Learning, Digitalization & StrategyManagement and LeadershipResponsible Business (focus area)Special EducationCopyright
© 2019 Tekijä(t)
TeSLA-hankkeen tavoitteena oli monipuolistaa ja parantaa verkko-opiskelumahdollisuuksia eurooppalaisissa korkeakouluissa kehittämällä työkaluja, jotka tunnistavat sekä etäopiskelijan että opintosuorituksen tekijyyden ja mahdollistavat monenlaisia luotettavia arviointi- ja palautteenantotapoja. Hankkeessa kehitetty sähköinen TeSLA-arviointijärjestelmä mahdollistaa opiskelijan tunnistamisen kasvojen, äänen ja näppäilyn perusteella sekä varmistaa suoritusten tekijyyden analysoimalla kirjoitustyyliä ja tunnistamalla plagioinnin. Kolmen laajan pilottikierroksen aikana seitsemässä eurooppalaisessa yliopistossa yhteensä noin 20 000 opiskelijan testaama TeSLA-järjestelmä lisää valmistuttuaan merkittävästi etäopiskelun luotettavuutta ja uskottavuutta. Se myös avaa uusia mahdollisuuksia etäopiskeluun ja parantaa korkeakoulutuksen saavutettavuutta.
Publisher
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Search the Publication Forum
2242-8070
Original source
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/12/31/tunnistustyokalut-etaopiskelu/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33977482
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [91]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Suomalaisten yliopistojen käyttämät digitaaliset oppimisympäristöt
Tikkanen, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Kontekstiperustainen verkkokurssi kemian oppimisen tukena
Korppinen, Laura (2018)Tieto- ja viestintätekniikkaa käytetään Suomessa yhä enemmän – lähes jokainen suomalainen nuori käyttää internetiä useita kertoja päivässä. Lukioverkko hajaantuu, ja opettajien ammattijärjestö on huolissaan koulutuksen ... -
Digital media in blended coaching : interaction and distance presence in adult education
Pihlajamäki, Timo (2011)In this study were studied the dimensions and advantages of the digital media in the adult education and distance presence. The point of view and limiting of the study was coaching and the significance of face-to-face ... -
Oppimislähtöisyys sulautuvassa opetuksessa
Siili, Janna (2018)Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää sulautuvan opetuksen oppimislähtöisyyttä muihin opetusmetodeihin verrattaessa. Yhteen toteutustapaan perustuva koulutus ei vastaa nykypäivän haasteisiin. Lähiopetus ... -
Pedagogical Design of Interactive Online Lectures : Instructional Intervention in Distance Education
Sarja, Anneli; Böök, Marja Leena; Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja (TOJDEL, 2017)