dc.contributor.advisor | Sayers, Dave | |
dc.contributor.author | Jäntti, Pilvi | |
dc.date.accessioned | 2019-12-19T06:18:23Z | |
dc.date.available | 2019-12-19T06:18:23Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66959 | |
dc.description.abstract | Tämän tutkielman aiheena on taideintegroitu englannin kielen opetus. Tarkemmin, tutkielma tarkastelee kuinka erilaiset taiteen tuottamisen muodot kuten piirtäminen, maalaaminen, muotoilu ja muut kädentaidot ovat osana englannin kielen opetusta Suomessa ja minkälaisia kokemuksia, ajatuksia ja mielipiteitä englantia opettavilla opettajilla on kuvaamataiteen integroinnista englannin kielen opetuksessa. Tutkimusten mukaan taideintegroitu opetus vahvistaa muun muassa oppijoiden aloitekykyä, motivaatiota, luovuutta ja ajattelukykyä ja on yhteydessä parempiin oppimistuloksiin, joita voi yhdistää luokkahuoneen ulkopuolisiin, oikean maailman ilmiöihin luontevasti. Opettajilla taideintegroitu opetus on myöskin yhteydessä motivaation kohenemiseen, luovuuteen ja työskentelyn iloon. Tämän tutkimuksen tulokset sen sijaan osoittivat, että taideaineiden integrointi osaksi englannin kielen opetusta oli tutkittaville vieras ilmiö, jonka lisäksi taideaineiden varsinainen integrointi heidän omissa luokkahuoneissaan tuntui tutkittaville monin tavoin haasteelliselta – esteitä olivat muun muassa ajan ja resurssien vähyys, muiden opettajien mielipiteet ja tavat opettaa, oppilaiden haasteelliset suhtautumiset taideintegroituun opettamiseen, perusopetuksen opetussuunnitelma, työskentely pienellä koululla ja tutkittavien oma suhde taideaineisiin. Erityisesti muiden opettajien kanssa tehtävä yhteistyö oli tutkittaville olennaista onnistuneessa taideintegroidussa englannin kielen opetuksessa. Pienen otoksen vuoksi tämä tutkielma toimii ensisijaisesti keskustelunavauksena taideaineiden ja luovuuden tärkeyden määrittelylle ja onnistuneen taideintegroidun kielenopetuksen toteutumiselle sekä yksittäisissä luokkahuoneissa että laajemmin oppiainerajat ylittävässä kielenopetuksessa Suomessa. | fi |
dc.format.extent | 25 | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | english | |
dc.subject.other | corss-curricular education | |
dc.subject.other | arts-integrated EFL teaching and learning | |
dc.subject.other | visual arts | |
dc.title | Arts-integrated EFL teaching in Finland : from the teachers’ point of view | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201912195434 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | taide | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | teachers | |
dc.subject.yso | art | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |