Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSayers, Dave
dc.contributor.authorJäntti, Pilvi
dc.date.accessioned2019-12-19T06:18:23Z
dc.date.available2019-12-19T06:18:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66959
dc.description.abstractTämän tutkielman aiheena on taideintegroitu englannin kielen opetus. Tarkemmin, tutkielma tarkastelee kuinka erilaiset taiteen tuottamisen muodot kuten piirtäminen, maalaaminen, muotoilu ja muut kädentaidot ovat osana englannin kielen opetusta Suomessa ja minkälaisia kokemuksia, ajatuksia ja mielipiteitä englantia opettavilla opettajilla on kuvaamataiteen integroinnista englannin kielen opetuksessa. Tutkimusten mukaan taideintegroitu opetus vahvistaa muun muassa oppijoiden aloitekykyä, motivaatiota, luovuutta ja ajattelukykyä ja on yhteydessä parempiin oppimistuloksiin, joita voi yhdistää luokkahuoneen ulkopuolisiin, oikean maailman ilmiöihin luontevasti. Opettajilla taideintegroitu opetus on myöskin yhteydessä motivaation kohenemiseen, luovuuteen ja työskentelyn iloon. Tämän tutkimuksen tulokset sen sijaan osoittivat, että taideaineiden integrointi osaksi englannin kielen opetusta oli tutkittaville vieras ilmiö, jonka lisäksi taideaineiden varsinainen integrointi heidän omissa luokkahuoneissaan tuntui tutkittaville monin tavoin haasteelliselta – esteitä olivat muun muassa ajan ja resurssien vähyys, muiden opettajien mielipiteet ja tavat opettaa, oppilaiden haasteelliset suhtautumiset taideintegroituun opettamiseen, perusopetuksen opetussuunnitelma, työskentely pienellä koululla ja tutkittavien oma suhde taideaineisiin. Erityisesti muiden opettajien kanssa tehtävä yhteistyö oli tutkittaville olennaista onnistuneessa taideintegroidussa englannin kielen opetuksessa. Pienen otoksen vuoksi tämä tutkielma toimii ensisijaisesti keskustelunavauksena taideaineiden ja luovuuden tärkeyden määrittelylle ja onnistuneen taideintegroidun kielenopetuksen toteutumiselle sekä yksittäisissä luokkahuoneissa että laajemmin oppiainerajat ylittävässä kielenopetuksessa Suomessa.fi
dc.format.extent25
dc.language.isoen
dc.subject.otherenglish
dc.subject.othercorss-curricular education
dc.subject.otherarts-integrated EFL teaching and learning
dc.subject.othervisual arts
dc.titleArts-integrated EFL teaching in Finland : from the teachers’ point of view
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912195434
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysotaide
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteachers
dc.subject.ysoart
dc.subject.ysolanguages


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot