University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Arts-integrated EFL teaching in Finland : from the teachers’ point of view

Thumbnail
View/Open
226.1 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Jäntti, Pilvi
Date
2019
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän tutkielman aiheena on taideintegroitu englannin kielen opetus. Tarkemmin, tutkielma tarkastelee kuinka erilaiset taiteen tuottamisen muodot kuten piirtäminen, maalaaminen, muotoilu ja muut kädentaidot ovat osana englannin kielen opetusta Suomessa ja minkälaisia kokemuksia, ajatuksia ja mielipiteitä englantia opettavilla opettajilla on kuvaamataiteen integroinnista englannin kielen opetuksessa. Tutkimusten mukaan taideintegroitu opetus vahvistaa muun muassa oppijoiden aloitekykyä, motivaatiota, luovuutta ja ajattelukykyä ja on yhteydessä parempiin oppimistuloksiin, joita voi yhdistää luokkahuoneen ulkopuolisiin, oikean maailman ilmiöihin luontevasti. Opettajilla taideintegroitu opetus on myöskin yhteydessä motivaation kohenemiseen, luovuuteen ja työskentelyn iloon. Tämän tutkimuksen tulokset sen sijaan osoittivat, että taideaineiden integrointi osaksi englannin kielen opetusta oli tutkittaville vieras ilmiö, jonka lisäksi taideaineiden varsinainen integrointi heidän omissa luokkahuoneissaan tuntui tutkittaville monin tavoin haasteelliselta – esteitä olivat muun muassa ajan ja resurssien vähyys, muiden opettajien mielipiteet ja tavat opettaa, oppilaiden haasteelliset suhtautumiset taideintegroituun opettamiseen, perusopetuksen opetussuunnitelma, työskentely pienellä koululla ja tutkittavien oma suhde taideaineisiin. Erityisesti muiden opettajien kanssa tehtävä yhteistyö oli tutkittaville olennaista onnistuneessa taideintegroidussa englannin kielen opetuksessa. Pienen otoksen vuoksi tämä tutkielma toimii ensisijaisesti keskustelunavauksena taideaineiden ja luovuuden tärkeyden määrittelylle ja onnistuneen taideintegroidun kielenopetuksen toteutumiselle sekä yksittäisissä luokkahuoneissa että laajemmin oppiainerajat ylittävässä kielenopetuksessa Suomessa. ...
Keywords
english corss-curricular education arts-integrated EFL teaching and learning visual arts englannin kieli opettajat taide kieli ja kielet English language teachers art languages
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201912195434

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4412]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland 

    Salo, Emmi (2022)
    Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ...
  • English pronunciation teaching in Finland 

    Tergujeff, Elina (University of Jyväskylä, 2013)
  • "It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland 

    Oksanen, Salla (2017)
    Tämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, ...
  • Teachers' perspectives on the changes and challenges in teaching English in Finland 

    Taalas, Tuulia (2008)
  • Teacher perceptions of integrating EFL into primary-level Multidisciplinary Learning Modules 

    Christou, Andria (2020)
    Suomalaisen koulureformin myötä vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS 2014) esitteli monialaiset oppimiskokonaisuudet (MOK), jotka määritettiin osaksi jokaisen peruskoulun jokavuotista opetusta. Monialaisten ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre