Kuuntelun ja dialogin kypsyys sosiaalisessa mediassa
Erkkilä, T., & Syvänen, S. (2019). Kuuntelun ja dialogin kypsyys sosiaalisessa mediassa. In V. Luoma-Aho, & K. Pekkala (Eds.), Osallistava viestintä (pp. 116-131). ProCom ry. ProComma Academic, 2019. http://hdl.handle.net/10138/302465
Published in
ProComma AcademicDate
2019Discipline
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationViestinnän johtaminenBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationCorporate CommunicationBasic or discovery scholarshipCopyright
© Kirjoittajat & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019
Sosiaalisen median käytön yleistymisestä huolimatta monet organisaatiot pistävät panoksensa vain yksisuuntaiseen markkinointiviestintään, eivätkä systemaattisesti kuuntele digitaalisia keskusteluja tai lähde mukaan dialogiin. Organisaation sosiaalisen median tiimin tulisi kuitenkin olla tiimi, joka kuuntelee ja keskustelee eikä vain tuota sisältöä. Käymme tässä artikkelissa läpi viimeaikaista tutkimusta organisaation kuuntelusta sosiaalisessa mediassa ja ehdotamme tapoja edetä dialogin aloittamisessa. Aktiivisuus sosiaalisessa kuuntelussa on strateginen valinta, ja havainnollistavana esimerkkinä ovat eurooppalaiset lentoyhtiöt, jotka ovat muuttaneet strategiaansa sosiaalisen median käytön nopean kasvun myötä.
Publisher
ProCom ryParent publication ISBN
978-952-68576-2-6Is part of publication
Osallistava viestintäISSN Search the Publication Forum
2343-4090
Original source
http://hdl.handle.net/10138/302465Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33861443
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1381]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Parasosiaaliset suhteet sosiaalisessa mediassa
Reinikainen, Hanna (ProCom ry, 2019)Sosiaalinen media tarjoaa brändeille ja organisaatioille parhaimmillaan runsaasti mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ja jopa pitkäaikaisten suhteiden rakentamiseen kuluttajien ja sidosryhmien kanssa. Reaaliaikainen ja avoin ... -
Osallisuuden mahdollisuus ja haaste asiakasraatitoiminnassa
Asunta, Laura; Mikkola, Leena (ProCom ry, 2019)Julkisen sektorin organisaatioiden viestinnässä osallisuus on yksi toiminnan perusarvoista. Osallisuus ei ole organisaation tehokeino, vaan kansalaisen oikeus ja osa elämän sosiaalista laatua. Tässä artikkelissa pureudutaan ... -
Kahden todellisuuden välissä : sosiaalisen pääoman yhteys sosiaalisessa mediassa kohdattuihin kokemuksiin
Jouhki, Jeremias (2023)Sosiaalisesta mediasta on tullut maailmanlaajuinen ilmiö minkä avulla ihmiset voivat jakaa kuvia arjestaan tai keskustella ideoistaan julkisella kentällä mihin kuka tahansa puhelimen omistaja voi osallistua. Tästä ilmiöstä ... -
Mie sometan, tulisik siekii mukkaa? : karjalaisuus sosiaalisessa mediassa
Hyyryläinen, Pirja (Rautulaisten pitäjäseura, 2019)Sosiaaliseksi mediaksi kutsutaan internet-pohjaisia viestintäympäristöjä. Tutuimmat ja käytetyimmät sovellukset lienevät Facebook, Instagram ja Twitter. Karjalaiset ja karjalaisorganisaatiot ovat ahkeria sosiaalisen median ... -
Kirjallisuuskatsaus kuluttajien brändisitoutumisesta sosiaalisessa mediassa
Liimatainen, Iia (2017)Liiketoimintaympäristö on muuttunut valtavasti viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Kuluttajilla on entistä enemmän valtaa yrityksiä kohtaan ja sosiaalinen median on muuttanut tapaa, jolla yritykset voivat olla ...