dc.contributor.author | Hussein, Maryan | |
dc.contributor.author | Voipio-Huovinen, Sanna | |
dc.date.accessioned | 2019-12-10T13:02:02Z | |
dc.date.available | 2019-12-10T13:02:02Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Hussein, M., & Voipio-Huovinen, S. (2019). Edetään Espoossa : omankielistä samanaikaisopetusta ja tukea oppilaille koulupolun eri vaiheissa. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>, 10 (7). Retrieved from <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/edetaan-espoossa-omankielista-samanaikaisopetusta-ja-tukea-oppilaille-koulupolun-eri-vaiheissa">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta...</a> | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66709 | |
dc.description.abstract | Espoon runsas muuttovoitto perustuu kokonaan vieraskielisiin muuttajaperheisiin ja koulujen osalta heidän lapsiinsa. Kieli- ja kulttuuriryhmiin kuuluvia monikielisiä oppilaita, joiden äidinkieli on Väestörekisterin mukaan muu kuin suomi, ruotsi tai saame, oli yli 5800 lokakuussa 2019. Heidän määränsä on kaksinkertaistunut viimeisen seitsemän vuoden aikana. Heidän lisäkseen Espoossa asuu paljon monikielisiä oppilaita perheineen. Valmistavan opetuksen oppilaita oli tämän vuoden lokakuussa 670 eli enemmän kuin syksyllä 2016. Vastataksemme näihin kasvavan, monikielisen oppilasjoukon tarpeisiin ja koti-koulu-yhteistyön haasteisiin aloitimme Edetään Espoossa -hankkeen tammikuussa 2018. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/edetaan-espoossa-omankielista-samanaikaisopetusta-ja-tukea-oppilaille-koulupolun-eri-vaiheissa | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kultturiohjaus | fi |
dc.title | Edetään Espoossa : omankielistä samanaikaisopetusta ja tukea oppilaille koulupolun eri vaiheissa | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201912105177 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 7 | |
dc.relation.volume | 10 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat, 2019 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | äidinkieli | fi |
dc.subject.yso | samanaikaisopetus | fi |
dc.subject.yso | monikielisyys | fi |
dc.subject.yso | maahanmuutto | fi |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |