Digitalization and Evolution of Business Model Pathways Among Japanese Software SMEs
Baber, W.W., Ojala, A., & Martinez, R. (2020). Digitalization and Evolution of Business Model Pathways Among Japanese Software SMEs. In A. Khare, H. Ishikura, & W. W. Baber (Eds.), Transforming Japanese Business : Rising to the Digital Challenge (pp. 153-165). Springer. Future of Business and Finance. https://doi.org/10.1007/978-981-15-0327-6_11
Julkaistu sarjassa
Future of Business and FinancePäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2019 Springer Nature Singapore Pte Ltd
This chapter analyzes five Japanese software small and medium-sized enterprises (SMEs) to better understand how their decision-making pathways inside the organization evolve as they develop new business models. Event-state mapping method was applied to analyze the business model pathways of the case firms. We found that once triggered, pathways included various actors and a series of steps until an outcome, the new business model, was reached. The findings indicate that the decision pathways to new models became increasingly complex over the years and the number of individuals and teams involved increases as business model evolved further.
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-981-15-0326-9Kuuluu julkaisuun
Transforming Japanese Business : Rising to the Digital ChallengeISSN Hae Julkaisufoorumista
2662-2467Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33734655
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Internationalization of software firms : Finnish small and medium-sized software firms in Japan
Ojala, Arto (University of Jyväskylä, 2008)Globalisaation sanotaan kaventavan kulttuurieroja sekä välimatkoja maiden välillä. Tämä on ollut seurausta erilaisten kommunikaatioteknologioiden kehittymisestä ja lisääntyneistä liikenneyhteyksistä ympäri maailmaa. Voisi ... -
A valued partner or a mere support function : the role of marketing in Software-as-a-Service SMEs
Pakarinen, Riikka (2017)Ohjelmistoala on läpikäynyt valtavia muutoksia 2000-luvulla uusien teknologisten innovaatioiden syntyessä ja levitessä kiihtyvällä tahdilla. Pilvipalvelu on yksi tunnetuimmista innovaatioista ja kuvaa internetissä tapahtuvaa ... -
Adoption of digital innovations in rural enterprises during COVID-19
Räisänen, Jaana; Tuovinen, Tero (Routledge, 2022)The COVID-19 pandemic has rapidly affected the operating conditions of enterprises. Traditional customers and operational models are changing radically in the short term. Digitalisation and digital methods provide an ... -
Leveraging Digital Platforms Through Business Model Innovation in SMEs : A Capability Perspective
Korneeva, Ekaterina; Hönigsberg, Sarah; Dinter, Barbara (Association for Information Systems, 2023)Digital transformation affects all industries and becomes crucial to firms' success. Yet, especially small and medium-sized enterprises (SMEs) lack the competency and capacity to digitalize their processes. Importantly, ... -
Examining business models of Software-as-a-Service companies
Luoma, Eetu (University of Jyväskylä, 2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.