Adoption of digital innovations in rural enterprises during COVID-19
Räisänen, J., & Tuovinen, T. (2022). Adoption of digital innovations in rural enterprises during COVID-19. In B. Leick, S. Gretzinger, & T. Makkonen (Eds.), The Rural Enterprise Economy (pp. 53-71). Routledge. Routledge Studies in the Economics of Business and Industry. https://doi.org/10.4324/9781003034001-6
Julkaistu sarjassa
Routledge Studies in the Economics of Business and IndustryPäivämäärä
2022Oppiaine
TietotekniikkaValue Creation for Cyber-Physical Systems and ServicesTietojärjestelmätiedeMathematical Information TechnologyValue Creation for Cyber-Physical Systems and ServicesInformation Systems ScienceTekijänoikeudet
© 2022 selection and editorial matter, Birgit Leick, Susanne Gretzinger,
and Teemu Makkonen; individual chapters, the contributors
The COVID-19 pandemic has rapidly affected the operating conditions of enterprises. Traditional customers and operational models are changing radically in the short term. Digitalisation and digital methods provide an opportunity to re-organise working methods and create a new kind of business to replace old methods and business models. Compared to urban enterprises, rural enterprises have less experience with digital tools and are less likely to adopt digital innovations. This makes rural enterprises especially vulnerable. The purpose of this study is to provide insights into how micro-enterprises and small and medium-sized enterprises in rural areas have addressed the COVID-19 pandemic, the digital solutions they have adopted, and the kinds of challenges they have faced. This study puts particular emphasis on micro-enterprises and was based on survey data collected in Finland in the spring of 2020.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-47187-3Kuuluu julkaisuun
The Rural Enterprise EconomyAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101957602
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Uudistuva yrittäjyys maaseudulla : esseitä resurssiviisaasta maaseudusta
Niemelä, Tarja (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2013) -
Leveraging Digital Platforms Through Business Model Innovation in SMEs : A Capability Perspective
Korneeva, Ekaterina; Hönigsberg, Sarah; Dinter, Barbara (Association for Information Systems, 2023)Digital transformation affects all industries and becomes crucial to firms' success. Yet, especially small and medium-sized enterprises (SMEs) lack the competency and capacity to digitalize their processes. Importantly, ... -
Digital transformation through e commerce in Finnish small and medium sized enterprises : a multi-case study
Peltola, Olli (2022)Digitaalinen transformaatio verkkokaupan kautta on ollut suosittu tutkimusaihe jo yli vuosikymmenen ajan. Viimeaikainen Covid-19-pandemia vauhditti monien yritysten verkkokauppakehitystä, sillä ne joutuivat siirtymään ... -
Maatilayritysbarometri : tutkimusraportti
Niemelä, Tarja; Karjaluoto, Heikki; Töllinen, Aarne (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012)Maatilayritysbarometrin 2012 tarkoituksena on herättää keskustelua maaseudusta maatilayritysten toimintaympäristönä ja maatilayritysten tulevaisuuden odotuksista. Barometrin tavoitteena on tuottaa virikkeitä maaseutust ... -
Monialainen yritystoiminta Keski-Suomen maatiloilla vuosina 2005-2012
Niemelä, Tarja; Karjaluoto, Heikki (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012)Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu ja Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY) käynnistivät loppuvuodesta 2011 tutkimuksen jonka lähtökohtana on ollut muodostaa ajantasainen kuva keskisuomalaist ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.