Adoption of digital innovations in rural enterprises during COVID-19
Räisänen, J., & Tuovinen, T. (2022). Adoption of digital innovations in rural enterprises during COVID-19. In B. Leick, S. Gretzinger, & T. Makkonen (Eds.), The Rural Enterprise Economy (pp. 53-71). Routledge. Routledge Studies in the Economics of Business and Industry. https://doi.org/10.4324/9781003034001-6
Date
2022Discipline
TietotekniikkaValue Creation for Cyber-Physical Systems and ServicesTietojärjestelmätiedeMathematical Information TechnologyValue Creation for Cyber-Physical Systems and ServicesInformation Systems ScienceCopyright
© 2022 selection and editorial matter, Birgit Leick, Susanne Gretzinger,
and Teemu Makkonen; individual chapters, the contributors
The COVID-19 pandemic has rapidly affected the operating conditions of enterprises. Traditional customers and operational models are changing radically in the short term. Digitalisation and digital methods provide an opportunity to re-organise working methods and create a new kind of business to replace old methods and business models. Compared to urban enterprises, rural enterprises have less experience with digital tools and are less likely to adopt digital innovations. This makes rural enterprises especially vulnerable. The purpose of this study is to provide insights into how micro-enterprises and small and medium-sized enterprises in rural areas have addressed the COVID-19 pandemic, the digital solutions they have adopted, and the kinds of challenges they have faced. This study puts particular emphasis on micro-enterprises and was based on survey data collected in Finland in the spring of 2020.
Publisher
RoutledgeParent publication ISBN
978-0-367-47187-3Is part of publication
The Rural Enterprise EconomyKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101957602
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Uudistuva yrittäjyys maaseudulla : esseitä resurssiviisaasta maaseudusta
Niemelä, Tarja (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2013) -
Leveraging Digital Platforms Through Business Model Innovation in SMEs : A Capability Perspective
Korneeva, Ekaterina; Hönigsberg, Sarah; Dinter, Barbara (Association for Information Systems, 2023)Digital transformation affects all industries and becomes crucial to firms' success. Yet, especially small and medium-sized enterprises (SMEs) lack the competency and capacity to digitalize their processes. Importantly, ... -
Uudistuva yrittäjyys maaseudulla : esseitä ja esimerkkejä
Niemelä, Tarja; Kiili, Markus; Koskinen, Veli-Jussi; Rantanen, Pasi; Rantanen, Tiia; Malkamäki, Sisko; Tulila, Antti; Kanervo, Hanna; Koistinen, Kimmo; Löytönen, Olli; Punna, Petro; Okkola, Aapo; Puistovirta, Niina; Ignatius, Marjo; Mäenpää-Korhonen, Tiina; Kivimäki, Hanna (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012)Maaseudun yrittäjyys nivoo yhteen monia eri tieteenaloja ja lähestymistapoja. Yrittäjyyden olemusta, merkitystä ja edellytysten kehittämistä on mahdotonta lähestyä vain yhdestä suunnasta. Kiinnostus maaseutua kohtaan ... -
Monialainen yritystoiminta Keski-Suomen maatiloilla : tutkimusraportti
Niemelä, Tarja; Karjaluoto, Heikki; Töllinen, Aarne (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012)Maaseutuyrittäjyys on kiintoisa tutkimusaihe yrittäjyystutkimuksessa. Valtaosa aiemmasta tutkimuksesta kiinnittyy yksinyrittäjyyteen ja pienyrittäjyyteen. Tulevaisuuteen suuntaavalle yrittäjyyden tutkimukselle on kysyntää ... -
Maatilayritysbarometri : tutkimusraportti
Niemelä, Tarja; Karjaluoto, Heikki; Töllinen, Aarne (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012)Maatilayritysbarometrin 2012 tarkoituksena on herättää keskustelua maaseudusta maatilayritysten toimintaympäristönä ja maatilayritysten tulevaisuuden odotuksista. Barometrin tavoitteena on tuottaa virikkeitä maaseutust ...