The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives
Tekijät
Päivämäärä
2019This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China.
With the expansion of the globalization and development of technology, there are more and more pedagogical experiments of applying the internet and multimedia being carried out in the education field. However, in China, there are limited foci on the unique context of Sino-foreign cooperative education, in which non-English major students are facing challenges of their unqualified English proficiency. Therefore, it is well worth exploring the effectiveness of IB-MALL on those groups of students.
This study adopted both qualitative and quantitative approaches. Two questionnaires including both multiple choices and open-ended questions were designed and given to the students to collect their self-evaluation of learning outcomes and attitudes toward IB-MALL.
Based on the findings, most of the students suggested that their overall English proficiency has been improved, as well as other skills. In terms of attitudes, almost all the students showed a positive acceptance and preference for the IB-MALL. Meanwhile, students also made suggestions for the future application of IB-MALL.
...
Asiasanat
Internet-based Multimedia Assisted Language Learning Learning and Teaching English as a Foreign Language Sino-foreign cooperative education program opiskelijat kielen oppiminen oppiminen opetus opiskelu kieli ja kielet korkeakouluopiskelu oppimistyylit asenteet students language learning learning teaching and instruction study languages studies in an institution of higher education learning styles attitudes
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29726]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"[Grammar is] even pleasant" : Finnish upper secondary school students' attitudes towards grammar instruction as active users of internet English
Kämäräinen, Heini (2022)Kieliopin opettaminen on ollut jo kauan aikaa varsin suosittu tutkimuskohde ja usein tutkijat pyrkivät selvittämään, miten kielioppia tulisi opettaa. Kieltenopetus pyritään nykyään yhdistämään autenttisiin puhetilanteisiin, ... -
English is ‘the language everybody shares’ but it is ‘my native language’ : language ideologies and interpersonal relationships among students in internationalizing higher education
Shirahata, Mai (Routledge, 2023)Tässä artikkelissa tarkastellaan eri kieli-ideologioiden—eli arkisten kieltä ja sen puhujia koskevien uskomusten—rooleja opiskelijoiden identiteetin rakentamisessa ja neuvotteluissa kansainvälistyvän korkeakoulutuksen ... -
"It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland
Oksanen, Salla (2017)Tämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, ... -
Foreign language anxiety among English university students during English distance classes
Kiviniemi, Oona (2021)Erilaiset tunteet ovat vahvasti läsnä eri oppimistilanteissa. Ne voivat vaikuttaa oppimiseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Kielen oppimiseen liittyvää ahdistusta on tutkittu jo vuosikymmenten ajan. Kieliahdistus ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.