The discovery of mindsets : how to observe and identify Mindsets in university students of English language
Authors
Date
2019Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Jokaisella yksilöllä on oma tapansa reagoida vastoinkäymisiin elämänsä aikana. Osa meistä kokee vastoinkäymiset heikentävinä, kun toiset saavat niistä lisää motivaatiota jatkaa. Carol Dweck Stanfordin yliopistosta on kollegoidensa avulla kehittänyt attribuutioteoriaan kuuluvan kasvun ajattelutavan (Mindset), joka osaltaan selittää tätä ilmiötä. Tämän
tutkielman tarkoituksena oli selvittää millaisilla kysymyksillä ohjaaja voi havainnoida ja tunnistaa ohjattavan opiskelijansa kasvun ajattelutapaa, sekä pohtia mitä mahdollisuuksia ohjaajalla on vaikuttaa ohjattaviensa ajattelutapaan päivittäisen kanssakäymisen aikana. Tutkimuksen aineisto koostuu kahdesta kyselystä: määrällisestä Likert-kyselystä, jossa
osallistujat vastasivat paperi-lomakkeella, kuinka vahvasti he ovat yksimielisiä yhdentoista väittämän kanssa, sekä laadullisesta seitsemän kysymyksen avoimesta kyselystä, jossa osallistujat saivat mahdollisuuden vastata tutkijan esittämiin kysymyksiin verkossa Webropol-alustalla. Aineiston analysointi koostuu sekä määrällisestä että laadullisesta analyysistä. Määrällisessä analyysissä käytettiin Hansonin (2015) kuvailemaa Likert-kyselyä ja laadullisessa analyysissä käytettiin sisältö- ja teema-analyysiä. Tutkimus osoitti, että avoimilla kysymyksillä kyettiin tunnistamaan kasvun ajattelutapaan liittyviä ilmiöitä, jotka kykenevät myöhemmin tuomaan ohjaajalle ratkaisevaa informaatiota hänen
ohjaamansa ryhmän kasvun ajattelutavasta. Tutkimuksen metodit eivät kuitenkaan tuottaneet luotettavaa ratkaisua ajattelutapojen identifioimiseen yksilötasolla. Tutkimus nosti kuitenkin esille tärkeitä huomioita koskien kasvun ajattelutavan mahdollista muuttamista jokapäiväisessä opiskeluympäristössä.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29564]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Effect of Automated Adaptive Corrective Feedback: L2 English questions
Leontjev, Dmitri (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)The research on the amount and the types of corrective feedback beneficial for learning a second or foreign language has produced inconsistent results. Interestingly, studying corrective feedback from the perspective of a ... -
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
Subject expertise among teacher students of English and Swedish : the ideal language teacher and self-efficacy beliefs
Tupala, Maria (2015)Käsitykset kielen oppimisesta ja opettamisesta ovat muuttuneet kielen rakenteita korostavista näkemyksistä yhä enemmän kommunikatiivisiksi (Abrahamsson 2009). Tämän tutkielman lähtökohtana onkin havainnoida näiden muuttuvien ... -
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ... -
Feedback on individual academic presentations: exploring Finnish university students’ experiences and preferences
Karoly, Adrienn (Research-publishing.net, 2015)With an increasing emphasis on measuring the outcomes of learning in higher education, assessment is gaining an ever more prominent role in curriculum design and development as well as in instructional practices. In ...