"Was very father" : Mexican high-school students' perspectives of Project-based Language Learning
Päivämäärä
2019Project-based Learning (PjBL) is often described in the literature (e.g., Al-Balushi and Al-
Aamri, 2014; Karaçalli and Korur, 2014; etc.) as an educational model that works. Despite
the substantial number of studies on the model, little has been done in the way of
exploring students’ perspectives of the use of PjBL in English language classrooms. Such
a reality is especially true in secondary education contexts in Latin American countries.
This thesis reports on an original research study conducted to assess students’
perspectives of Project-based Language Learning (PBLL) in three public high schools in
the state Jalisco, in Mexico. The study’s main objectives were to uncover learners’ value
judgements about their PjBL experience; to determine the perceived outcomes of that
learning event, and; to identify factors contributing to or hindering learning in that
context. Qualitative data was collected (n=456) by means of survey, following the
implementation of an eight-week pilot, after which thematic analysis was used to analyze
the responses.
Main research findings show that learners predominantly view their PBLL
experience positively and find that PBLL helps them develop not only language, but also
content and competencies. The study also found that acknowledging people as resources,
promoting interaction through group work, and actively using the language are
understood to be practices conducive to learning, whilst having limited time and having
peers with negative attitudes/different ideas are believed to hinder learning. Such
findings are in line with those of existing literature (e.g., Mali, 2017; Miller, Hefner and
Fun, 2012) and shed light on the complexity of learning, in addition to providing valuable
evidence to further support the claim that PjBL lends itself well to CLIL education.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish upper-secondary school students’ perspectives on the benefits of gaming for their English proficiency
Hemminki, Aleksi (2021)Digitaalisten pelien pelaaminen on Suomessa ja maailmalla yksi suosituimmista ja nopeimmin kasvavista vapaa-ajan harrastuksista. Suurin osa suomalaisista nuorista pelaa tai on joskus pelannut digitaalisia pelejä englanniksi, ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ... -
Tasks that suit the learning of L2 English vocabulary in the Finnish middle school : teachers' and students' perspectives
Keski-Kastari, Marianne (2013)Tiivistelmä – Abstract Tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulun oppilaiden ja opettajien mielipiteitä sanaston oppimiseen suunnatuista tehtävistä; millaiset tehtävät heidän mielestään sopivat sanaston oppimiseen ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Using differentiation to teach English for learners with dyslexia in Finnish upper comprehensive schools
Aalto, Armi (2019)Lukivaikeutta esiintyy Suomessa kohtalaisen usein. Inkluusion periaatteiden mukaisesti oppilaita, joilla on lukivaikeus, opetetaan yhä enenevässä määrin tavallisissa luokissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.