Developmental Dyslexia in Finnish
Lyytinen, H., Richardson, U., & Aro, M. (2019). Developmental Dyslexia in Finnish. In L. Verhoeven, C. Perfetti, & K. Pugh (Eds.), Developmental Dyslexia across Languages and Writing Systems (pp. 118-132). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108553377.006
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Cambridge University Press 2019
Julkaisija
Cambridge University PressEmojulkaisun ISBN
978-1-108-42877-4Kuuluu julkaisuun
Developmental Dyslexia across Languages and Writing SystemsJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/32996018
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Early prediction of reading : phonological awareness and related language and cognitive skills in children with a familial risk for dyslexia
Puolakanaho, Anne (University of Jyväskylä, 2007)PsL Anne Puolakanaho selvitti väitöstutkimuksessaan, miten leikki-ikäisten 3 - 5-vuotiaiden lasten kielelliset ja kognitiiviset taidot ovat yhteydessä lukemisen virheettömyyteen ja sujuvuuteen kouluiässä. Puolakanaho tutki ... -
Production of word structures : a constraint-based study of 2;6 year old Finnish children at-risk for dyslexia and their controls
Turunen, Pirjo (University of Jyväskylä, 2003)This study investigates Finnish children's phonological acquisition from a constraint-based account. An aim was to construct a hierarchical model in which different levels from word, syllable, phonotactic through to phoneme ... -
Using differentiation to teach English for learners with dyslexia in Finnish upper comprehensive schools
Aalto, Armi (2019)Lukivaikeutta esiintyy Suomessa kohtalaisen usein. Inkluusion periaatteiden mukaisesti oppilaita, joilla on lukivaikeus, opetetaan yhä enenevässä määrin tavallisissa luokissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, ... -
Perception and learning of Finnish quantity : study in children with reading disabilities and familial risk for dyslexia and Russian second-language learners
Pennala, Riitta (University of Jyväskylä, 2013) -
Supporting Acquisition of Spelling Skills in Different Orthographies Using an Empirically Validated Digital Learning Environment
Lyytinen, Heikki Juhani; Semrud-Clikeman, Margaret; Li, Hong; Pugh, Kenneth; Richardson, Ulla (Frontiers Media SA, 2021)This paper discusses how the association learning principle works for supporting acquisition of basic spelling and reading skills using digital game-based learning environment with the Finland-based GraphoLearn (GL) ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.