Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAalto, Eija
dc.contributor.authorHeikkilä, Riikka
dc.contributor.authorJärvenoja, Marjaana
dc.contributor.authorKuosmanen, Merja
dc.contributor.authorLehtinen, Auli
dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.contributor.authorLuokomaa, Sanna
dc.contributor.authorMononen, Susanna
dc.contributor.authorMustonen, Sanna
dc.contributor.authorNousiainen, Tuula
dc.contributor.authorRaittila, Tiia-Liina
dc.contributor.authorSaario, Johanna
dc.date.accessioned2019-10-17T12:17:50Z
dc.date.available2019-10-17T12:17:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAalto, E., Heikkilä, R., Järvenoja, M., Kuosmanen, M., Lehtinen, A., Lerkkanen, M.-K., Luokomaa, S., Mononen, S., Mustonen, S., Nousiainen, T., Raittila, T.-L., & Saario, J. (2019). LUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>10</i>(6). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen</a>
dc.identifier.otherCONVID_33268616
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65938
dc.description.abstract“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota opetushenkilöstölle luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen ja tukemiseen liittyvää tutkimustietoa ja käytännön työkaluja. Koulutuksen keskiössä ovat muun muassa lukumotivaatio, arviointi ja oppimisen tukeminen luki- ja oppimisvaikeuksien sekä S2-opetuksen ja monikielisyyden näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvataan hankkeen tavoitteita ja tuotoksia, joita opettajat voivat hyödyntää työnsä tukena.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.othertukivastemalli
dc.subject.otherkielitietoisuus
dc.titleLUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201910174509
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiafi
dc.contributor.oppiaineSuomen kieli ja kirjallisuusfi
dc.contributor.oppiainePsykologiafi
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiaen
dc.contributor.oppiaineFinnish Language and Literatureen
dc.contributor.oppiainePsychologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries6
dc.relation.volume10
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2019
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysokirjoitustaito
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysotäydennyskoulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11408
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6266
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0