Show simple item record

dc.contributor.authorAalto, Eija
dc.contributor.authorHeikkilä, Riikka
dc.contributor.authorJärvenoja, Marjaana
dc.contributor.authorKuosmanen, Merja
dc.contributor.authorLehtinen, Auli
dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.contributor.authorLuokomaa, Sanna
dc.contributor.authorMononen, Susanna
dc.contributor.authorMustonen, Sanna
dc.contributor.authorNousiainen, Tuula
dc.contributor.authorRaittila, Tiia-Liina
dc.contributor.authorSaario, Johanna
dc.date.accessioned2019-10-17T12:17:50Z
dc.date.available2019-10-17T12:17:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAalto, E., Heikkilä, R., Järvenoja, M., Kuosmanen, M., Lehtinen, A., Lerkkanen, M.-K., Luokomaa, S., Mononen, S., Mustonen, S., Nousiainen, T., Raittila, T.-L., & Saario, J. (2019). LUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>10</i>(6). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen</a>
dc.identifier.otherCONVID_33268616
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65938
dc.description.abstract“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota opetushenkilöstölle luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen ja tukemiseen liittyvää tutkimustietoa ja käytännön työkaluja. Koulutuksen keskiössä ovat muun muassa lukumotivaatio, arviointi ja oppimisen tukeminen luki- ja oppimisvaikeuksien sekä S2-opetuksen ja monikielisyyden näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvataan hankkeen tavoitteita ja tuotoksia, joita opettajat voivat hyödyntää työnsä tukena.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2019/lukiloki-virtaa-ja-valineita-luku-ja-kirjoitustaidon-ohjaamiseen
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.othertukivastemalli
dc.subject.otherkielitietoisuus
dc.titleLUKILOKI : virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201910174509
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiafi
dc.contributor.oppiaineSuomen kieli ja kirjallisuusfi
dc.contributor.oppiainePsykologiafi
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiaen
dc.contributor.oppiaineFinnish Language and Literatureen
dc.contributor.oppiainePsychologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries6
dc.relation.volume10
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2019
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysokirjoitustaito
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysotäydennyskoulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11408
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6266
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.type.okmD1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0