LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen
Lehtinen, A., Luokomaa, S., Mäkinen, E., Nousiainen, T., Ruotsalainen, J., & Lerkkanen, M.-K. LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen. Ruusupuiston kärkiuutiset, (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
LUKILOKI-täydennyskoulutus on tarjonnut tutkimustietoa ja käytännön työkaluja yli 1800 opettajalle varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Koulutus keskittyy oppimisen ja motivaation tukemiseen, monilukutaitoon, kielitietoisuuteen ja monikielisyyteen. Tässä tekstissä kerromme, miten LUKILOKI-koulutus tukee opettajia monilukutaidon ohjaajina. Monilukutaito perustuu laajaan tekstikäsitykseen ja haastaa opettajia muun muassa monipuolistamaan koulun tekstimaailmaa.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35288529
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jaetaan kielitietoisuutta!
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Vastavalmistuneiden opettajien kokemuksia monikielisessä ympäristössä toimimisen valmiuksista ja koulutuksesta
Pöytäkivi, Vilma; Herranen, Viivi (2024)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia valmiuksia opettajat kokevat tarvitsevansa monikielisessä ympäristössä työskennellessään ja miten luokanopettajakoulutus on tarjonnut valmiuksia monikielisessä ... -
Kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevaa opettajankoulutusta kehittämässä : kokemuksia KiMo-koulutuksesta Jyväskylässä
Skinnari, Kristiina; Mård-Miettinen, Karita (Finra ry, 2020) -
Kielitietoista yhteistyötä : katse oman äidinkielen opetukseen
Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Suomi toisena kielenä -opettajat ry, 2018)Tässä kirjoituksessa tarkastelemme monikielistä pedagogiikkaa ja kielitietoista koulua oman äidinkielen opetuksen ja muiden oppiaineiden välisen yhteistyön näkökulmasta. Tuomme esiin oman äidinkielen opettajien ... -
Multimodal practices of unpacking and repacking subject-specific knowledge in CLIL physics and chemistry lessons
Nikula, Tarja; Jakonen, Teppo; Kääntä, Leila (Elsevier, 2024)Background: Different school subjects have their specific meaning-making practices for building and conveying knowledge. Research drawing on the Semantics dimension of the Legitimation Code Theory has noted the importance ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.