LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen
Lehtinen, A., Luokomaa, S., Mäkinen, E., Nousiainen, T., Ruotsalainen, J., & Lerkkanen, M.-K. LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen. Ruusupuiston kärkiuutiset, (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
LUKILOKI-täydennyskoulutus on tarjonnut tutkimustietoa ja käytännön työkaluja yli 1800 opettajalle varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Koulutus keskittyy oppimisen ja motivaation tukemiseen, monilukutaitoon, kielitietoisuuteen ja monikielisyyteen. Tässä tekstissä kerromme, miten LUKILOKI-koulutus tukee opettajia monilukutaidon ohjaajina. Monilukutaito perustuu laajaan tekstikäsitykseen ja haastaa opettajia muun muassa monipuolistamaan koulun tekstimaailmaa.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35288529
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jaetaan kielitietoisuutta!
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Kielitietoisuutta ja monikielisyyttä tukevaa opettajankoulutusta kehittämässä : kokemuksia KiMo-koulutuksesta Jyväskylässä
Skinnari, Kristiina; Mård-Miettinen, Karita (Finra ry, 2020) -
Vastavalmistuneiden opettajien kokemuksia monikielisessä ympäristössä toimimisen valmiuksista ja koulutuksesta
Pöytäkivi, Vilma; Herranen, Viivi (2024)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia valmiuksia opettajat kokevat tarvitsevansa monikielisessä ympäristössä työskennellessään ja miten luokanopettajakoulutus on tarjonnut valmiuksia monikielisessä ... -
Kielitietoista yhteistyötä : katse oman äidinkielen opetukseen
Honko, Mari; Mustonen, Sanna (Suomi toisena kielenä -opettajat ry, 2018)Tässä kirjoituksessa tarkastelemme monikielistä pedagogiikkaa ja kielitietoista koulua oman äidinkielen opetuksen ja muiden oppiaineiden välisen yhteistyön näkökulmasta. Tuomme esiin oman äidinkielen opettajien ... -
Valmistavan opetuksen opettajien näkemyksiä suomen kielen oppimiseen ja opettamiseen vaikuttavista tekijöistä
Hyppönen, Pauliina (2024)Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella millaisten tekijöiden perusopetukseen valmistavan opetuksen opettajat kuvailevat vaikuttavan suomen kielen oppimiseen ja opettamiseen. Lisäksi haluttiin selvittää niitä konkreettisia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.