Digitaalinen asiakaskokemus B2B-ympäristössä
Authors
Date
2019Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Asiakaskokemuksen ymmärtämisen merkitys kasvaa jatkuvasti ja mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen markkinassa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan digitaalisen asiakaskokemuksen muodostumista ja asiakaskokemuksen eroavaisuuksia B2B- ja B2C-ympäristöjen välillä. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman aineistona toimivat pääosin tuoreet tieteelliset artikkelit, täydennettynä vanhemmilla merkittävillä artikkeleilla sekä kirjallisuudella. Tutkielmassa selvisi, että digitalisaatio on muuttanut asiakaskokemuksen muodostumista merkittävästi ja kokemus syntyy yhä useammin digitaalisissa kosketuspisteissä. B2B-asiakaskokemus on yleensä monimutkaisempi ja laaja-alaisempi kokonaisuus kuin B2C-asiakaskokemus, josta johtuen digitalisaation vaikutuksia on helpompi havaita B2C-ympäristön asiakaskokemuksissa. Vaikka asiakaskokemusta yleisesti on tutkittu viimeisenä vuosikymmenenä melko paljon, on B2B-ympäristön asiakaskokemusta tutkittu verrattain hyvin vähän.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5338]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Business-to-business -asiakkaiden sitouttaminen digitaalisessa ympäristössä
Boyadzhieva, Lora (2022)Toimintaympäristössä tapahtuvat dramaattiset, markkinaolosuhteita sekä asiakastarpeita koskevat muutokset kasvattavat sitoutumisen merkitystä ja tekevät asiakkaiden sitouttamisen hallinnasta strategisen painopisteen yritysten ... -
Kohti omnikanavaisuutta : case suomalaiset apteekit
Halonen, Hanna (2020)Sekä kuluttajakäyttäytyminenettä vähittäiskaupan toimintaovat muuttuneet voimakkaastietenkin viimeisten vuosien aikana. Kuluttajat ovat siirtyneet käyttämään useita eri kanavia kaikissa ostoprosessin vaiheissa ja odottavat ... -
Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce
Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ... -
From places to platforms : Examining the transformation of servicescapes
Horáková, Julie; Uusitalo, Outi (Routledge, 2022)Place represents one of the underlying elements of the marketing mix. However, due to ongoing digitalisation, places have undergone substantial changes in recent years. With the transition from physical shopping environments ... -
How Do QR Codes Enhance Customer Experience? : Omnichannel Customer Experiences in a Brick-and-Mortar Fashion Store
Holkkola, Matilda; Paananen, Tiina; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina; Makkonen, Markus (University of Maribor, 2023)In this qualitative study, we investigate how customers perceive QR codes enhancing their customer experience (CX) in the brick-and-mortar (B&M) store environment. Introducing QR codes to B&M stores is a part of the larger ...