Business-to-business -asiakkaiden sitouttaminen digitaalisessa ympäristössä
Tekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Toimintaympäristössä tapahtuvat dramaattiset, markkinaolosuhteita sekä asiakastarpeita koskevat muutokset kasvattavat sitoutumisen merkitystä ja tekevät asiakkaiden sitouttamisen hallinnasta strategisen painopisteen yritysten välisessä eli B2B-markkinoinnissa. B2B-kontekstissa tapahtuvaa sitoutumista on kuitenkin tutkittu suhteellisen vähän verrattuna yritysten ja kuluttajien välisessä eli B2C-kontekstissa tapahtuvaa sitoutumista. Tämän tutkielman keskeisenä tarkoituksena on lisätä ymmärrystä siitä, miten B2B-asiakkaita voidaan sitouttaa digitaalisessa ympäristössä, sillä yksi merkittävimmistä markkinaolosuhteita muokkaavista ilmiöistä on digitaalisten ympäristöjen kasvava merkitys nykypäivän markkinoinnissa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, jossa käydään analyyttisesti läpi aiheeseen ja tutkimuskysymyksiin liittyvää kirjallisuutta, minkä pohjalta esitetään kootut johtopäätökset ja pohditaan jatkotutkimuskysymyksiä. Tehdyn kirjallisuuskatsauksen pohjalta tehdään johtopäätös, että B2B-yritykset voivat sitouttaa asiakkaitaan digitaalisessa ympäristössä hyödyntämällä markkinoinnissaan sosiaalista mediaa, digitaalista sisältömarkkinointia sekä markkinoinnin automaatiota, sillä niiden havaitaan edistävän useita asiakassitoutumisen kannalta keskeisiä tekijöitä.
...
Dramatic changes in the operational environment regarding market conditions and customer needs are increasing the significance of engagement and making the management of engaging the customers a strategic focus in business-to- business (B2B) marketing. However, relatively little research has been done on engagement in the B2B context compared to engagement in the business-to- consumer (B2C) context. The main purpose of this thesis is to increase the understanding of how to engage B2B customers in the digital environment, as one of the most significant phenomena shaping the marketplace is the growing importance of digital environments in today’s marketing. The thesis is conducted as a literature review, which analytically reviews the existing literature related to the topic and research questions, resulting in a set of conclusions and a discussion of further research questions. The literature review concludes that B2B companies can engage their customers in the digital environment by using social media, digital content marketing and marketing automation in their marketing, as they are found to enhance several key factors of customer engagement.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Investigating customer experiences of a public limited company brand in a B2B context : a case study of the EV charging industry
Jauhiainen, Sannimaija (2023)Vahva yritysidentiteetti tarjoaa elementit, joiden avulla voidaan luoda ainutlaatuinen yritysbrändi sekä erottua jatkuvasti muuttuvassa kilpaillussa liiketoimintaympäristössä. Yritysidentiteetti on myös ratkaisevassa ... -
Account-based marketing concept and process
Peuhkuri, Alvar (2021)Account-based markkinointi (kirjoittaja ehdottaa suomenkielistä termiä ”asiakasperusteinen markkinointi) on noussut viimeisten vuosien aikana kuumaksi ja paljon puhutuksi aiheeksi. Tietotekniikan sekä teknologian kehityksen ... -
Utilising marketing automation to support sales in digital business-to-business environment
Lampinen, Anna (2018)Muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana business-to-business -yritykset ovat havainneet merkittäviä muutoksia toimintaympäristössään, jotka ovat seurausta digitalisaatiosta, internetistä sekä ostokäyttäytymisen muutoksesta. ... -
Value creation through digital value-based selling activities
Tiainen, Petra (2023)Paine digitalisaatioon haastaa personoituja ratkaisuja tarjoavia B2B-yrityksiä. Vaikka yhä useampi B2B-asiakas suosii ostamista verkossa, hybridiratkaisuita tarjoavien B2B-yritysten katsotaan yhä olevan digitaalisen siirtymän ... -
Relationship emergence and the usage of digital channels in the emergence process
Koivisto, Kaisu (2018)In recent years business-to-business (B2B) marketing has become increasingly important for economies around the world due to improved international trade infrastructures, regional integration and emergence of whole new ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.