Show simple item record

dc.contributor.advisorLeppäniemi, Matti
dc.contributor.authorMultisilta, Kerttu
dc.date.accessioned2019-06-20T07:55:56Z
dc.date.available2019-06-20T07:55:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64759
dc.description.abstractDigitalisoituminen on korostanut arvon luomisen merkitystä, sillä se on yrityksille välttämättömyys murroksessa selviytymiseen. Teknologisen kehittymisen myötä arvoa voidaan myös luoda yksisuuntaisen outbound-markkinoinnin sijasta vuorovaikutteisen sisältömarkkinoinnin avulla. B2B-markkinoilla markkinointiviestinnän muutos onkin johdattanut yritykset luomaan asiakkailleen suunnattuja digitaalisia sisältöjä, jolloin sisältöjen kuluttamisessa korostuu arvon tuottaminen asiakkaalle. Näin ollen yritysten tulisi entistä paremmin tiedostaa oman kohdeyleisönsä tarpeet ja arvoa tuottavat tekijät, jotta tehokasta ja asiakkaita hyödyttävää sisältömarkkinointia on mahdollista toteuttaa. Näin ollen tässä tutkimuksessa haluttiin selvittää, miten B2B-yritys pyrkii tuottamaan arvoa sisältömarkkinoinnin toimenpiteidensä avulla. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin ymmärtämään, millaista arvoa B2B-asiakkaat kokevat yrityksen tuottamista sisällöistä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jossa aineisto kerättiin haastattelemalla suomalaisen ohjelmistoalan yrityksen ARROW Engineering Oy:n markkinointipäällikköä sekä yhdeksää yrityksen asiakasta. Tutkimustulosten mukaan arvolupauksilla on keskeinen rooli sisältömarkkinoinnin toteuttamisessa, sillä B2B-yrityksen sisältömarkkinoinnin ytimessä on arvon tuottaminen yrityksen kohdeyleisölle. Tavoitteiden saavuttamiseksi B2B-yritys pyrkii tuottamaan selkeitä ja lukijalle uusia näkökulmia antavia sisältöjä, jotka tarjoavat ratkaisun asiakkaiden arkipäiväisiin ongelmiin. Lisäksi tuloksien mukaan B2B-asiakkaat kuluttavat sisältöjä pysyäkseen mukana toimialan ja tekniikan kehityksessä. Sisältöjä kuluttamalla asiakkaat haluavatkin oppia uutta sekä edistää oman yrityksensä toimintaa. Tutkimuksen johtopäätöksissä löytyi sekä yhtymäkohtia että eroavaisuuksia aikaisemman teoriakirjallisuuden kanssa. Lisäksi johtopäätöksissä todetaan, että toteuttaakseen koko asiakkaan elinkaaren kattavaa arvokasta sisältömarkkinointia, on sisältömarkkinoinnin toimenpiteissä keskityttävä uusasiakashankinnan lisäksi myös tuottamaan nykyasiakkaita palvelevia ja hyödyttäviä sisältöjä.fi
dc.format.extent86
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othersisältömarkkinointi
dc.subject.otherasiakkaan kokema arvo
dc.subject.otherarvolupaukset
dc.titleAsiakkaan kokema arvo sisältömarkkinoinnin kontekstissa : case ARROW Engineering Oy
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906203345
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritysmarkkinointi
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysosisältö
dc.subject.ysoarvot
dc.subject.ysoyritysasiakkaat
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright