Passiivisen altistamisen menetelmä kielenoppimisen avuksi
Astikainen, P. Passiivisen altistamisen menetelmä kielenoppimisen avuksi. Ruusupuiston kärkiuutiset, (3). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2019/4
Published in
Ruusupuiston kärkiuutisetAuthors
Date
2019Copyright
© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019
Perinteisesti opettelemme vierasta kieltä aktiivisesti eli tarkkaavaisesti ja keskittyen. Voisiko kieltä kuitenkin oppia myös passiivisesti vaikkapa kotiaskareiden ohessa vieraskielistä radio-ohjelmaa kuunnellen? Uusi aivotutkimus tukee tätä ajatusta.
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2019/4Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30876870
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Normativity in English oral production in Finland and Japan
Paakki, Henna (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2020)This research examines the effects of normativity on difficulties experienced with English oral production in Finland and Japan. Moyer’s classification of factors influencing second language acquisition (2004) as well as ... -
The role of the learner and the way language is portrayed in the exercises of English and Swedish textbooks for adults
Rahela, Elina (2014)Oppikirjoilla on hyvin keskeinen rooli opetuksessa kaikilla asteilla, joten ne väistämättä vaikuttavat myös oppijoihin. Oppikirjojen kieli- ja oppimiskäsitykset vaikuttavat siihen, miten opitaan ja nämä käsitykset voivat ... -
“Dream Small” : Language Learning Investment and Discourses in Adult Basic Education in Finland
Riuttanen, Sanna (Brill, 2024)This chapter concerns the Finnish language learning investment of one adult migrant student, Issaka. According to Norton (2013), students invest in language learning to acquire new symbolic resources and gain access to new ... -
Learning to read for the first time as adult immigrants in Finland : Reviewing pertinent research of low-literate or non-literate learners’ literacy acquisition and computer-assisted literacy training
Malessa, Eva (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2018)Against the backdrop of increasing global humanitarian migration to highly literate countries and the resulting necessity and challenge to provide language and literacy education to non-literate or low-literate adult second ...