Normativity in English oral production in Finland and Japan
Paakki, H. (2020). Normativity in English oral production in Finland and Japan. Apples : Journal of Applied Language Studies.14(2), 23-45. DOI: 10.47862/apples.99132
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020: The authors
This research examines the effects of normativity on difficulties experienced with
English oral production in Finland and Japan. Moyer’s classification of factors
influencing second language acquisition (2004) as well as language ideology theory
(Garrett, 2010; Milroy, 2007) are used as a framework for an analysis of 56 semistructured interviews with Finnish and Japanese adult learners of intermediate level
English. Self-reported experiences related to speaking English were annotated with
appropriate codes and analyzed using content analysis. The results show that
normativity related to the English language explains many of the difficulties learners
experience with speaking English, and that this normativity is essentially connected
to social factors as well as instruction and input factors in language learning.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“It is a part of my identity that I see myself as a language person” : Language identities of students of English
Rajala, Emilia (2022)Identiteettien tutkiminen on ollut suosittua jo jonkin aikaa, ja niitä on tutkittu eri aloilla psykologiasta kielitieteeseen. Identiteetit eivät voi esiintyä ilman kieltä, ja tästä syystä tämä tutkielma yhdistää kielen ja ... -
Do concepts and methods have ethics?
Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020) -
Friend or foe? : attitudes to and beliefs about English in Finland expressed by Finnish as a second language learners
Malessa, Eva (2011)Tutkin pro gradu -työssäni S2-oppijoiden käsityksiä englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa. Aiemmat tutkimukset englannin kielen käytöstä ja asemasta Suomessa ovat keskittyneet suomalaisten äidinkielenpuhujien ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ... -
Young deaf and hard-of-hearing people's plurilingual mediascape and digital interaction
Sivunen, Ulla (University of Vienna, 2023)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.