Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorVäisänen, Tomi
dc.date.accessioned2019-05-17T07:39:07Z
dc.date.available2019-05-17T07:39:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64034
dc.description.abstractProseduraalinen pelisisällön luominen tarkoittaa pelisisällön luomisen automatisointia proseduraalisten metodien avulla. Niitä käyttämällä voidaan esimerkiksi vähentää pelin kehityksen aiheuttamia kustannuksia sekä luoda monipuolisempia kenttiä. Tämän tutkielman tavoitteena on tutustua erilaisiin hakuperusteisiin metodeihin, joita voidaan käyttää luomaan luolastomaisia kenttiä peleihin. Tutkielman tuloksena huomattiin, että kenttien luomiseen joudutaan käyttämään useita eri metodeja. Lisäksi voidaan todeta, että proseduraalisesti luodut kentät eivät ainakaan vielä voi korvata huolella suunniteltuja kenttiä kaikissa tilanteissa, kuten pelitekniikoiden opettamisessa.fi
dc.description.abstractProcedural game content creation is automating game content creation by using procedural methods. By using these methods developers can reduce the development costs and create diverse levels. The aim of this study is to explore search-based methods that can be used to create dungeonlike levels for videogames. In this study it was found that methods must be used with each other in order to create game levels. Also, it can be stated that procedural game levels cannot replace carefully crafted levels in games yet because they cannot for example teach the game mechanics as well to the player.en
dc.format.extent33
dc.language.isofi
dc.titleLuolastomaisten pelikenttien proseduuralinen luominen hakuperusteisilla metodeilla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905172661
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoalgoritmit
dc.subject.ysoluolastot
dc.subject.ysohuoneet
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysovideopelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot