Reitinhakualgoritmien vertailu videopeliympäristöissä

Abstract
Reitinhaku on prosessi, jossa etsitään reittiä maaliin erilaisissa ympäristöissä. Tässsä tutkielmassa vertaillaan keskenään erilaisia reitinhakualgoritmeja, ja arvioidaan niiden käytettävyyttä videopeliympäristöissä. Algoritmien kompastuskiviä pyritään hahmottamaan ensisijaisesti tarkastelemalla algoritmien toimintaa avoimissa ympäristöissä. Tarkasteltavista algoritmeista A*-algoritmi osoittautuu selvästi muita algoritmeja ylivertaisemmaksi ja käytetymmäksi. Tutkielman havaintoja hyödyntämällä kyetään tekemään parempia ratkaisuja käytettävien reitinhakualgoritmien valinnassa. Jatkotutkimuksen kannalta todetaan A*-algoritmin optimoinnin tarjoavan hyvin mahdollisuuksia.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2020
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202005123156Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share