Reitinhakualgoritmien vertailu videopeliympäristöissä
Abstract
Reitinhaku on prosessi, jossa etsitään reittiä maaliin erilaisissa ympäristöissä.
Tässsä tutkielmassa vertaillaan keskenään erilaisia reitinhakualgoritmeja, ja arvioidaan niiden
käytettävyyttä videopeliympäristöissä. Algoritmien kompastuskiviä pyritään hahmottamaan
ensisijaisesti tarkastelemalla algoritmien toimintaa avoimissa ympäristöissä. Tarkasteltavista
algoritmeista A*-algoritmi osoittautuu selvästi muita algoritmeja ylivertaisemmaksi
ja käytetymmäksi. Tutkielman havaintoja hyödyntämällä kyetään tekemään parempia ratkaisuja
käytettävien reitinhakualgoritmien valinnassa. Jatkotutkimuksen kannalta todetaan
A*-algoritmin optimoinnin tarjoavan hyvin mahdollisuuksia.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2020
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202005123156Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish