Sosiaalinen media organisaation viestinnän välineenä
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Sosiaalinen media on nopeasti kasvava ja ajankohtainen ilmiö, jota organisaatiot
ovat entistä enemmän hyödyntäneet viestinnän toiminnoissaan. Tässä tutkielmassa
perehdytään organisaation viestintään ja siihen, mitä mahdollisuuksia
ja mahdollisia haasteita sosiaalisen median käyttöönotto voi tuoda viestinnän
eri toimintoihin. Näkökulmana on organisaation viestinnän näkökulma ja
organisaation viestintä jaetaan tutkielmassa ulkoiseen- ja sisäiseen viestintään.
Tutkielma toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tuloksista selviää,
että sosiaalisen median käyttöönotto tuo enemmän mahdollisuuksia kuin haasteita
sekä organisaation ulkoiselle- että sisäiselle viestinnälle. Ulkoisen viestinnän
mahdollisuudet perustuvat suurilta osin sosiaalisen median suurelle käyttäjämäärälle
ja itseilmaisun vapaudelle. Ulkoisen viestinnän haasteet perustuvat
sosiaalisen median hallitsemattomuudelle. Sisäisessä viestinnässä sosiaalisen
median käyttöönotto tarkoittaa yleensä yhden sosiaalisen median alustan
integroimista organisaatioon sisäiseksi sosiaaliseksi mediaksi. Tämä tuo sisäisen
viestinnän toiminnot samalle alustalle ja tehostaa viestintää. Sisäisen sosiaalisen
median käyttöönotto myös laajentaa työntekijän oppimismahdollisuuksia
organisaatiossa. Haasteita aiheuttavat sisäisen sosiaalisen median toimintojen
avoimuus. Haasteista huolimatta sosiaalisen median hyödyntäminen organisaation
viestinnässä on ehdottomasti suuri mahdollisuus organisaatiolle.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5335]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työyhteisön sisäisen viestinnän haasteet organisaation muutoksessa
Hämäläinen, Sirpa (2011)Tutkimuksessa tarkasteltiin työyhteisön sisäistä viestintää organisaation muutostilanteessa. Tutkimuskohde oli uusi yksikkö, joka kuuluu moniammatilliseen koulutusorganisaatioon. Tutkimuksella selvitettiin tiedonkulun ... -
Sisäinen viestintä ja organisaation sosiaalinen media
Vettanen, Niklas (2019)Sisäinen viestintä on noussut teknologisen kehityksen myötä yhdeksi merkittävimmistä tekijöistä organisaatioiden menestymiselle ja kasvulle. Useissa tutkimuksissa on todettu toimivan viestinnän parantavan suoraan työntekijöiden ... -
Kaksi kuvaa työntekijästä : sisäisen viestinnän opit ja postmoderni näkökulma
Joensuu, Sanna (Jyväskylän yliopisto, 2006)Työelämän psykologinen sopimus tarkoittaa kirjoittamatonta sopimusta työntekijän ja työnantajan välillä. Organisaatio tarjoaa esimerkiksi työllisyyden turvaa ja ylenemismahdollisuuksia ja huolehtii työntekijästä ongelmien ... -
Suomalaisten, monikansallisten yritysten sisäisen viestinnän haasteet 2010-luvulla : "yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta"-problematiikka globaalissa kuningaskunnassa
Metsäpelto, Karin (2010)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia suomalaisten, monikansallisten yritysten sisäisen viestinnän haasteita konsernitoimintojen viestintävastaavien näkökulmasta katsottuna. Tutkimuksen tavoitteena oli vastata ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.