dc.contributor.advisor | Koskelainen, Tiina | |
dc.contributor.author | Laaksonen, Teemu | |
dc.date.accessioned | 2019-05-02T13:00:35Z | |
dc.date.available | 2019-05-02T13:00:35Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63715 | |
dc.description.abstract | Sosiaalinen media on nopeasti kasvava ja ajankohtainen ilmiö, jota organisaatiot
ovat entistä enemmän hyödyntäneet viestinnän toiminnoissaan. Tässä tutkielmassa
perehdytään organisaation viestintään ja siihen, mitä mahdollisuuksia
ja mahdollisia haasteita sosiaalisen median käyttöönotto voi tuoda viestinnän
eri toimintoihin. Näkökulmana on organisaation viestinnän näkökulma ja
organisaation viestintä jaetaan tutkielmassa ulkoiseen- ja sisäiseen viestintään.
Tutkielma toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tuloksista selviää,
että sosiaalisen median käyttöönotto tuo enemmän mahdollisuuksia kuin haasteita
sekä organisaation ulkoiselle- että sisäiselle viestinnälle. Ulkoisen viestinnän
mahdollisuudet perustuvat suurilta osin sosiaalisen median suurelle käyttäjämäärälle
ja itseilmaisun vapaudelle. Ulkoisen viestinnän haasteet perustuvat
sosiaalisen median hallitsemattomuudelle. Sisäisessä viestinnässä sosiaalisen
median käyttöönotto tarkoittaa yleensä yhden sosiaalisen median alustan
integroimista organisaatioon sisäiseksi sosiaaliseksi mediaksi. Tämä tuo sisäisen
viestinnän toiminnot samalle alustalle ja tehostaa viestintää. Sisäisen sosiaalisen
median käyttöönotto myös laajentaa työntekijän oppimismahdollisuuksia
organisaatiossa. Haasteita aiheuttavat sisäisen sosiaalisen median toimintojen
avoimuus. Haasteista huolimatta sosiaalisen median hyödyntäminen organisaation
viestinnässä on ehdottomasti suuri mahdollisuus organisaatiolle. | fi |
dc.format.extent | 31 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Sosiaalinen media organisaation viestinnän välineenä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905022385 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | ulkoinen viestintä | |
dc.subject.yso | sisäinen viestintä | |
dc.subject.yso | sosiaalinen media | |
dc.subject.yso | organisaatioviestintä | |