Foreign language anxiety : the case of young learners of English in Swedish primary classrooms
Nilsson, M. (2019). Foreign language anxiety : the case of young learners of English in Swedish primary classrooms. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (2), 1-21. doi:10.17011/apples/urn.201902191584
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
Although foreign language anxiety is a widely studied construct assumed to develop
from negative experiences of language instruction, few researchers have focused on
young learners in this regard. This multiple case study investigates levels and
triggers of language anxiety in Swedish primary classrooms under rather favorable
learning conditions with a supportive, non-competitive atmosphere, and without
formal knowledge requirements or grades. A total of 225 learners, aged 8–12,
studying English as their first foreign language completed a self-report
questionnaire, a modified version of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale
(Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986), eliciting learners’ reactions to oral classroom
participation. Foreign language anxiety was found along a continuum among
learners. To investigate similarities and differences among students of differing anxiety
levels, they were grouped into three categories: low, medium and high anxiety. The
high anxiety group included 18.2% of learners, and for most of them, this anxiety was
situation-specific and closely related to their own oral performance during English
lessons. However, many classroom situations triggered language anxiety in other
learners as well. It may therefore be advisable for teachers to reflect on common
classroom practices that induce anxiety, rather than viewing language anxiety as a
disadvantageous characteristic of individual learners. The results call for in-depth
studies of classroom contexts where language anxiety develops. More over, the
study’s contribution encompass new perspectives on research methodology with
respect to young learners and in relation to foreign language anxiety.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Communication apprehension in the EFL classroom : a study of Finnish and Finnish-Swedish upper secondary school students and teachers
Lahtinen, Lauri (2013)Tämä tutkimus käsitteli suomalaisten ja suomenruotsalaisten englannin kielen viestintäarkuutta kvantitatiivisesta ja kvalitatiivisesta näkökulmasta. Tarkoitus oli ensiksi selvittää, miten paljon eng. viestintäarkuutta ... -
"Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners
Hallila, Hanna (2019)Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ... -
Students’ spoken English comfortability in Finnish university classrooms
Rundgren, Nico (2023)Kieliahdistus on kielenoppimiseen liittyvää ja sille ominaista ahdistusta, joka ilmenee negatiivisina tuntemuksina kielestä ja sen käytöstä. Sitä on tutkittu jo ennestään melko paljon, mm. Horwitz ja muut (1986) ja myöhemmin ... -
2nd and 3rd graders' attitudes towards the English language : attitudes before and after studying English at school
Määttä, Veera (2014)Oppilaat aloittavat Suomessa englannin opiskelun useimmiten 3. luokalla. Englannin kieli on kuitenkin vahvasti läsnä Suomessa esimerkiksi mediassa ja ulkomaalaisten kautta. Monet perheet myös matkustavat ulkomaille. Siksi ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.