Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRousi, Rebekah
dc.contributor.authorPylkkönen, Taneli
dc.date.accessioned2019-03-04T09:32:57Z
dc.date.available2019-03-04T09:32:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63010
dc.description.abstractTämä tutkimus on keskittynyt löytämään kvalitatiivisia tekijöitä videopeli toteutuksista. Tutkimus on toteutettu tutkimalla olemassa olevia heuristisia arvi-ointimalleja, joiden kivijalkana toimivat hyvät suunnittelukäytänteet. Hyvällä käytänteellä tarkoitetaan tämän tutkimuksen yhteydessä ratkaisuja, jotka johtavat positiiviseen käyttäjäkokemukseen. Malleja verrataan keskenään tutkimuksen edetessä toisiinsa ja yhteisiä nimittäjiä malleissa on valittu esittämään erinäisiä laadullisia tekijöitä, jotka ilmenevät videopeleissä, jotka ovat viehättäviä, viihdyttäviä, käytettäviä, pelattavia ja muut vastaavat tekijät, jotka kielivät hyvistä suunnittelu käytänteistä. Nämä käytänteet kategorisoidaan uuden määritelmän alle, joka antaa keskitetymmän kuvan moniulotteisesta videopelien rakenteesta. Asiasanat: videopelit, pelattavuus, käytettävyys, laatu, heuristiikatfi
dc.description.abstractThis research is focused on qualitative factors in video games. The research is conducted by looking into existing heuristic models that present good design practices as their foundation. In the context of this research good design practices mean implementations that lead to positive user experience. These models are compared between each other and common nominators are picked to present different qualities in video game that are engaging, entertaining, usable, playable and overall done with good design choices. These qualities are categorized under new categorical perspective that offers more solid basis for understanding the dimensional structure of video games.en
dc.format.extent37
dc.language.isoen
dc.subject.otherheuristics
dc.subject.othergameflow
dc.subject.othercategorization
dc.subject.otherre-organization
dc.subject.othergame mechanics
dc.subject.otherplayability
dc.titleQuality in videogames : good design practices
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201903041713
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysosuunnittelu
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysoleikit (tuotokset)
dc.subject.ysousability
dc.subject.ysoplanning and design
dc.subject.ysogames
dc.subject.ysovideo games
dc.subject.ysogame design
dc.subject.ysodigital games
dc.subject.ysocomputer games
dc.subject.ysoplays and games


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot