Quality in videogames : good design practices

Abstract
Tämä tutkimus on keskittynyt löytämään kvalitatiivisia tekijöitä videopeli toteutuksista. Tutkimus on toteutettu tutkimalla olemassa olevia heuristisia arvi-ointimalleja, joiden kivijalkana toimivat hyvät suunnittelukäytänteet. Hyvällä käytänteellä tarkoitetaan tämän tutkimuksen yhteydessä ratkaisuja, jotka johtavat positiiviseen käyttäjäkokemukseen. Malleja verrataan keskenään tutkimuksen edetessä toisiinsa ja yhteisiä nimittäjiä malleissa on valittu esittämään erinäisiä laadullisia tekijöitä, jotka ilmenevät videopeleissä, jotka ovat viehättäviä, viihdyttäviä, käytettäviä, pelattavia ja muut vastaavat tekijät, jotka kielivät hyvistä suunnittelu käytänteistä. Nämä käytänteet kategorisoidaan uuden määritelmän alle, joka antaa keskitetymmän kuvan moniulotteisesta videopelien rakenteesta. Asiasanat: videopelit, pelattavuus, käytettävyys, laatu, heuristiikat
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2019
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201903041713Käytä tätä linkitykseen.
Language
English
License
In CopyrightOpen Access

Share