Show simple item record

dc.contributor.advisorJukka Varsaluoma, Paavo Nieminen
dc.contributor.authorKarppinen, Juho
dc.date.accessioned2019-02-14T07:21:19Z
dc.date.available2019-02-14T07:21:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62774
dc.description.abstractTyön aiheena on tutkia, miten suunnitellaan ja toteutetaan musiikinopetuspeli, joka hyödyntää kehollisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen mahdollistavia pelimekaniikkoja. Tällainen peli poikkeaa tyypillisistä musiikinopetuspeleistä, joita pelataan yksin käyttäen kosketusnäyttöä tai hiirtä. Tutkimuksessa tarkastellaan sen aikana luodun pelin suunnittelu- ja toteutusprosessia. Tutkimuksesta käy ilmi, että uudenlaisen pelin kehityksessä keskeisimpiä asioita ovat olemassa olevien musiikinopetuspelien järjestelmällinen analysointi, alan käytäntöihin perehtyminen sekä nopeaa prototypointia, testausta ja iterointia sisältävä suunnittelu- ja toteutusprosessi.fi
dc.description.abstractThe subject of this thesis is to investigate the design and development process of a music education game whose mechanics enable embodied and co-operative learning. Such a game differs from typical single player learning games played with handheld con- trollers. The study suggests that rigorous analysis of existing learning games, applying the field’s best practices, and an agile, iterative process with fast prototyping and testing are central parts of developing a novel music education game.en
dc.format.extent68
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelinkehitys
dc.subject.otheropetuspelit
dc.titleMusiikinopetuspelin suunnittelu ja toteuttaminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201902141497
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysomusiikkipedagogiikka
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysopeliohjelmointi
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysovideopelit
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record