dc.contributor.advisor | Jukka Varsaluoma, Paavo Nieminen | |
dc.contributor.author | Karppinen, Juho | |
dc.date.accessioned | 2019-02-14T07:21:19Z | |
dc.date.available | 2019-02-14T07:21:19Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/62774 | |
dc.description.abstract | Työn aiheena on tutkia, miten suunnitellaan ja toteutetaan musiikinopetuspeli, joka hyödyntää kehollisen ja yhteistoiminnallisen oppimisen mahdollistavia pelimekaniikkoja. Tällainen peli poikkeaa tyypillisistä musiikinopetuspeleistä, joita pelataan yksin käyttäen kosketusnäyttöä tai hiirtä. Tutkimuksessa tarkastellaan sen aikana luodun pelin suunnittelu- ja toteutusprosessia. Tutkimuksesta käy ilmi, että uudenlaisen pelin kehityksessä keskeisimpiä asioita ovat olemassa olevien musiikinopetuspelien järjestelmällinen analysointi, alan käytäntöihin perehtyminen sekä nopeaa prototypointia, testausta ja iterointia sisältävä suunnittelu- ja toteutusprosessi. | fi |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is to investigate the design and development process of a music education game whose mechanics enable embodied and co-operative learning. Such a game differs from typical single player learning games played with handheld con- trollers. The study suggests that rigorous analysis of existing learning games, applying the field’s best practices, and an agile, iterative process with fast prototyping and testing are central parts of developing a novel music education game. | en |
dc.format.extent | 68 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | pelinkehitys | |
dc.subject.other | opetuspelit | |
dc.title | Musiikinopetuspelin suunnittelu ja toteuttaminen | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201902141497 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | musiikkipedagogiikka | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | pelisuunnittelu | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | peliohjelmointi | |
dc.subject.yso | pelitutkimus | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |