Minkä arvoista on ylin opetus?
Jakonen, M. (2018). Minkä arvoista on ylin opetus?. Acatiimi, 20(5), 20. http://www.acatiimi.fi/5_2018/5.php
Julkaistu sarjassa
AcatiimiTekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© Jakonen & Acatiimi, 2018.
Yliopistojen laissa säädetty tehtävä on ”antaa tutkimukseen perustuvaa ylintä opetusta”. Yliopistojen
opetuksesta vastaavat tutkijat, joita tiedeyhteisö pitää pätevinä työhönsä niin koulutuksen kuin
tutkimusnäyttöjen perusteella. Opetusta antavan henkilökunnan pätevyysvaatimuksissa on alettu korostaa
myös pedagogista koulutusta sekä hankittua opetus- ja ohjauskokemusta. Virallisesti opetuksen korkea
arvostus on siis yliopistojen ja akateemisen yhteisön hyväksymä linja. Tieteen korkean tason, kehittymisen ja
kommunikoinnin niin opiskelijoille kuin yhteiskuntaan ymmärretään vaativan osaavaa opetusta ja ohjausta.
Julkaisija
Professoriliitto; Tieteentekijöiden liitto; Yliopistojen opetusalan liittoISSN Hae Julkaisufoorumista
1455-1608Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.acatiimi.fi/5_2018/5.phpJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28877019
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yliopiston opetushenkilöstön tuentarpeet ja toimivat opetusratkaisut koronaviruspandemian aikana
Halla, Pauliina (2021)Yliopistojen opetushenkilöstö joutui koronaviruspandemian seurauksena siirtymään etäopetukseen keväällä 2020. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin, millaista tukea yliopiston opetushenkilöstö koki tarvitsevansa pandemian ... -
Yliopistossa englanniksi opettavien käsityksiä englannin kielen roolista
Tuomainen, Satu (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Englanniksi opettaminen on lisääntynyt suomalaisissa yliopistoissa jopa niin, että suuri osa maisterivaiheen ja tohtorikoulujen opintojaksoista pidetään englannin kielellä. Myös kansainvälisen opetushenkilöstön määrä on ... -
Sulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
Pesonen, Lise-Lotte (2015)Jo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. ... -
Informaatioaallokossa luotsaten : Jyväskylän yliopiston tietojenkäsittelytieteiden laitos 1992-2007
Marttila, Juuso (Jyväskylän yliopisto, 2007) -
Opiskelijoiden podcastit ja vlogit kielenoppimisen ja arvioinnin tukena
Vaakanainen, Veijo (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Tieto- ja viestintäteknologia tarjoaa monia mahdollisuuksia kielen oppimiseen, opettamiseen ja arviointiin. Podcastit ja vlogit ovat monille opiskelijoille vapaa-ajalta tuttuja, mutta yliopisto-opetuksessa niitä on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.