Minkä arvoista on ylin opetus?
Jakonen, M. (2018). Minkä arvoista on ylin opetus?. Acatiimi, 20(5), 20. http://www.acatiimi.fi/5_2018/5.php
Published in
AcatiimiAuthors
Date
2018Copyright
© Jakonen & Acatiimi, 2018.
Yliopistojen laissa säädetty tehtävä on ”antaa tutkimukseen perustuvaa ylintä opetusta”. Yliopistojen
opetuksesta vastaavat tutkijat, joita tiedeyhteisö pitää pätevinä työhönsä niin koulutuksen kuin
tutkimusnäyttöjen perusteella. Opetusta antavan henkilökunnan pätevyysvaatimuksissa on alettu korostaa
myös pedagogista koulutusta sekä hankittua opetus- ja ohjauskokemusta. Virallisesti opetuksen korkea
arvostus on siis yliopistojen ja akateemisen yhteisön hyväksymä linja. Tieteen korkean tason, kehittymisen ja
kommunikoinnin niin opiskelijoille kuin yhteiskuntaan ymmärretään vaativan osaavaa opetusta ja ohjausta.
Publisher
Professoriliitto; Tieteentekijöiden liitto; Yliopistojen opetusalan liittoISSN Search the Publication Forum
1455-1608Keywords
Original source
http://www.acatiimi.fi/5_2018/5.phpPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28877019
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Luokan- ja liikunnanopettajiksi opiskelevien yleiset arvot ja käsitykset liikunnanopetuksen arvoista
Ahokas, Jaakko; Autio, Aapo (2012) -
Yliopistofysiikkaa laatuaikaoppimalla : teknologiset työkalut yhteisöllisen tutkivan oppimisen tukena
Lämsä, Joni; Hämäläinen, Raija; Koskinen, Pekka; Viiri, Jouni (Tampereen yliopisto, 2017) -
Sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikka myrskyn jälkeen
Kröger, Teppo (Sosiaalipoliittinen yhdistys, 2018) -
Yliopiston opetushenkilöstön tuentarpeet ja toimivat opetusratkaisut koronaviruspandemian aikana
Halla, Pauliina (2021)Yliopistojen opetushenkilöstö joutui koronaviruspandemian seurauksena siirtymään etäopetukseen keväällä 2020. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin, millaista tukea yliopiston opetushenkilöstö koki tarvitsevansa pandemian ... -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ...