Opiskelijoiden podcastit ja vlogit kielenoppimisen ja arvioinnin tukena
Abstract
Tieto- ja viestintäteknologia tarjoaa monia mahdollisuuksia kielen oppimiseen, opettamiseen ja arviointiin. Podcastit ja vlogit ovat monille opiskelijoille vapaa-ajalta tuttuja, mutta yliopisto-opetuksessa niitä on toistaiseksi käytetty vain rajallisesti. Tässä artikkelissa esittelen opetuskokeilujani, joissa olen hyödyntänyt opiskelijoiden tekemiä vlogeja ja podcasteja osana pohjoismaisten kielten kursseja. Onnistuneet kokeilut ja positiivinen opiskelijapalaute innostavat jatkamaan vlogien ja podcastien käyttöä opetuksessa ja arvioinnissa myös jatkossa.
Main Author
Format
Articles
Magazine article
Published
2020
Series
Subjects
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2020/opiskelijoiden-podcastit-ja-vlogit-kielenoppimisen-ja-arvioinnin-tukena
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202009155860Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Finnish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
- Vaakanainen, Veijo (2020). Opiskelijoiden podcastit ja vlogit kielenoppimisen ja arvioinnin tukena. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(5). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2020/opiskelijoiden-podcastit-ja-vlogit-kielenoppimisen-ja-arvioinnin-tukena
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020