Sulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
Tekijät
Päivämäärä
2015Jo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää opiskelijan näkökulmasta, käytetäänkö sulautuvaa opetusta Jyväskylän yliopiston tiedekunnissa ja kokevatko opiskelijat sulautuvan opetuksen tukevan heidän oppimista ja opiskeluaan. Tutkimuksen myötä kartoitettiin myös opiskelijoiden omia kokemuksia sulautuvan opetuksen hyvistä ja huonoista puolista.
Työ pohjautuu kyselytutkimukseen, jonka kohderyhmä oli Jyväskylän yliopiston perustutkinto-opiskelijat. Kyselyyn vastasi yhteensä 601 opiskelijaa. Suurimmalla osalla opiskelijoista 97 % (581 kpl) oli kokemusta sulautuvasta opetuksesta omissa opinnoissaan. Pääsääntöisesti opiskelijat kokivat sulautuvan opetuksen tukevan heidän opintojaan. Opiskelijoiden keskuudessa herätti kuitenkin huolta se, että sulautuvan opetuksen seurauksena opiskelijoiden keskinäinen ja opiskelijan ja opettajan välinen vuorovaikutus mahdollisesti hankaloituu.
...
For a few years now blended learning has been one of the topical issues in education. Blended learning is best described as a mixture of face-to-face and online teaching and learning. The aim of this study was to find out from the student’s point of view if blended learning is used in the faculties of the University of Jyväskylä and does blended learning support the students’ learning and studying. The study was also set out to learn the pros and cons that students have faced with blended learning.
This study is based on a survey, whose target group was the students of the university of Jyväskylä. Altogether 601 students answered the survey. According to the results, 97 % of the students who answered the survey had encountered blended learning during their studies. Students mainly found the use of blended learning to be supportive of their studies. On the other hand, students were concerned about the possible negative effect blended learning might have on student-student and student-teacher interaction.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29541]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Big datan tutkimus ja opetus Jyväskylän yliopistossa
Lehto, Martti; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Toista tietä maisteriksi : maisteriopiskelijoiden kokemuksia ohjauksesta Jyväskylän yliopistossa
Skaniakos, Terhi (2017)Tutkimukseni tavoitteena on tarkastella Jyväskylän yliopiston maisterivai-heen opintoihin vuosina 2011 ja 2012 sisään otettujen opiskelijoiden kokemuksia ohjauksesta. Tarkastelun kohteena ovat erityisesti opiskelijat, jotka ... -
Fysiikan opiskelijoiden matemaattiset haasteet Jyväskylän yliopistossa
Huuhka, Niilo (2022)Tässä tutkielmassa tarkastellaan fysiikan opiskelijoiden matemaattisia valmiuksia ja haasteita Jyväskylän yliopiston fysiikan laitoksella. Matemaattiset haasteet ovat yleisiä fysiikan opinnoissa oppiaineen vahvan ... -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
Kohti uutta palautekulttuuria : opiskelijapalautekäytännöt ja niihin liittyvät prosessit Jyväskylän yliopistossa
Koriseva, Soile; Minkkinen, Milla (2012)TIIVISTELMÄ Koriseva, Soile ja Minkkinen, Milla. Kohti uutta palautekulttuuria. Opiskelijapalaute- käytännöt ja niihin liittyvät prosessit Jyväskylän yliopistossa. Kasvatustieteen ja aikuis- kasvatustieteen pro gradu – ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.