Yliopistossa englanniksi opettavien käsityksiä englannin kielen roolista
Tuomainen, S. (2022). Yliopistossa englanniksi opettavien käsityksiä englannin kielen roolista. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.13(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2022/yliopistossa-englanniksi-opettavien-kasityksia-englannin-kielen-roolista
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2022Copyright
© Kirjoittaja, 2022
Englanniksi opettaminen on lisääntynyt suomalaisissa yliopistoissa jopa niin, että suuri osa maisterivaiheen ja tohtorikoulujen opintojaksoista pidetään englannin kielellä. Myös kansainvälisen opetushenkilöstön määrä on kasvanut ja englanniksi opettaminen on usein tiedostamaton osa opetustyötä, vaikka tutkimusten mukaan vieraskielinen opetus (esimerkiksi English-medium instruction) vaatii erityisosaamista ja oman opetuksen ja opiskelijoiden tarpeiden huomioimista. Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka suomalaisen yliopiston englanniksi opettavat kokevat englannin kielen osana opetustaan.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2022/yliopistossa-englanniksi-opettavien-kasityksia-englannin-kielen-roolistaMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
Pesonen, Lise-Lotte (2015)Jo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. ... -
Students at the core of English-medium instruction : research on the study paths of international master's degree students and the role of academic English and literacies
Konttinen, Miia (Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Yhteisöllisyys ihanteena, vertaistuki voimavarana : opiskelijoiden käsityksiä yhteisöllisestä oppimisesta yliopistossa
Multisilta, Carita (2011)Tiivistelmä - Referat – Abstract Tavoitteet Tutkimuksen lähtökohtana on yksilöllisen ja yhteisöllisen oppimisen välinen jännite erilaisine oppimisteorioineen. Oppimiskäsitysten tarkastelussa hyödynnettiin muun muassa ... -
Human impact on ecosystems : a CLIL-based material package for integrating upper secondary EFL and biology
Ylituomaala, Annika (2023)Kielen ja sisällön integrointi (eng. Content and Language Integrated Learning, CLIL) on etenkin eurooppalaisessa kontekstissa laajalti tunnettu ja käytetty kaksikielisen opetuksen tapa, joka nimensä mukaisesti yhdistää ...