Educational Hackathon : Innovation Contest for Innovation Pedagogy
Suominen, A. H., Jussila, J., Lundell, T., Mikkola, M., & Aramo-Immonen, H. (2018). Educational Hackathon : Innovation Contest for Innovation Pedagogy. In I. Bitran, S. Conn, K. R. E. Huizingh, O. Kokshagina, M. Torkkeli, & M. Tynnhammar (Eds.), ISPIM 2018 : Proceedings of the ISPIM Innovation Conference : Innovation, The Name of The Game (pp. 1-17). Lappeenranta University of Technology; ISPIM. LUT Scientific and Expertise Publications, Reports, 78. https://ispim.lemonstand.com/product/educational_hackathon_innovation_contest_for_innovation_pedagogy
Published in
LUT Scientific and Expertise Publications, ReportsAuthors
Date
2018Copyright
© The Authors & ISPIM, 2018.
This paper addresses the educational hackthon as innovation
pedagogy method for teaching fuzzy front end of innovation (FFEI) in higher
education institutions (HEIs). Specifically it focuses on the process design and
execution. This study is based on the idea that educational hackathons are a
specific type of innovation contest aimed at teaching and learning, thus
incorporating a set of design variables. Therefore, the paper reports a case study
according to those variables in HEI teaching in university-industrycollaboration. This paper presents both the process description along with
students’ learning and feedback, i.e. the development suggestions for the
method. Presenting conclusions for both academic use and practical design of
hackathons in teaching, the paper clarifies the literature of educational
hackathons as a type of innovation pedagogy method, for teaching FFEI in
HEIs beyond IT-industry.
Publisher
Lappeenranta University of Technology; ISPIMParent publication ISBN
978-952-335-219-3Conference
ISPIM Innovation ConferenceIs part of publication
ISPIM 2018 : Proceedings of the ISPIM Innovation Conference : Innovation, The Name of The GameISSN Search the Publication Forum
2243-3376Keywords
Original source
https://ispim.lemonstand.com/product/educational_hackathon_innovation_contest_for_innovation_pedagogyPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28154927
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Understanding environmental sustainability and management practices in international figure skating competitions
Kivisaari, Kiira (2023)Urheiluliikkeen tulee kantaa vastuu omista ympäristövaikutuksistaan. Tämän tutkimuksen tavoitteena on ollut tutkia ympäristöllistä kestävyyttä kansainvälisissä taitoluistelukilpailuissa. Tämä tutkimus pyrkii vastaamaan ... -
Do software firms collaborate or compete? A model of coopetition in community-initiated OSS projects
Nguyen-Duc, Anh; Cruzes, Daniela S.; Terje, Snarby; Abrahamsson, Pekka (Wroclaw University of Science and Technology, 2019)Background: An increasing number of commercial firms are participating in Open Source Software (OSS) projects to reduce their development cost and increase technical innovativeness. When collaborating with other firms ... -
Tuottavan hämmennyksen äärellä : näkökulmia feministiseen pedagogiikkaan ympäristökriisien aikakaudella
Hyvärinen, Pieta; Koistinen, Aino-Kaisa; Koivunen, Tuija (Sukupuolentutkimuksen seura, 2021)Artikkelissa hahmottelemme ympäristökriisit huomioivaa ja ympäristön suhteen vastuullista toimijuutta tuottavaa feminististä pedagogiikkaa tiedontuotannon kysymyksenä. Tarkastelemme ensinnäkin feministisen pedagogiikan eri ... -
Competition and competitive actions in the hotel industry in Finland
Malmström, Silja (2020)Tässä Pro gradu tutkielmassa tarkastellaan kilpailua Suomen hotellitoimialalla. Tavoitteena on paljastaa Suomessa toimivien hotelliyritysen käyttämät kilpailutoimet (competitive actions) ja tutkia kuinka kansainvälisten ... -
Maastohiihdon Rukan maailmancupin kilpailun 2015 biomekaaninen kilpailuanalyysi
Ollonen, Petri (2018)Ollonen, Petri (2018). Maastohiihdon Rukan maailmancupin kilpailun 2015 biomekaaninen kilpailuanalyysi. Liikuntatieteellinen tiedekunta, Jyväskylän yliopisto, Biomekaniikan Pro gradu -tutkielma, 97 s. Maastohiihdon ...